Festival plesa i neverbalnog kazališta u Svetvinčentu ove godine slavi svoj deseti rođendan i publici priprema spektakularan, raznolik i osebujan program. Jeeedva čekamo - od 24. do 28. srpnja!

maja drobacFestival plesa i neverbalnog kazališta u Svetvinčentu u zadnjih je deset godina postao fascinantna kulturna manifestacija. Teatar, ples, gluma, akrobatika, cirkus, mima, pantomima - sve je to u Svetvinčentu objedinjeno u dinamičan ljetni hepening koji mami sve više gledatelja iz godine u godinu.

Što su organizatori priredili za ovo ljeto?

Spektakularno otvaranje, predstava "WAXTAAN", koreografski rad afričke kompanije Jant-Bi, temelji se na najljepšim i najprilagodljivijim tradicionalnim plesovima iz nekoliko afričkih zemalja, a u izvedbi sedam plesača iz Senegala i pratećeg muzičkog orkestra svjedočit ćemo pravom plesnom događanju na otvaranju jubilarnog Festivala plesa i neverbalnog teatra. 

Rastakanje najjače struje suvremene scene, one konceptualnog plesa: nestanak tijela, a život objekta, vidjet ćete u koreografiji miljenika Berlinske scene Isabelle Schad i Laurenta Goldringa. U projektu domaće autorice Marijane Krajač, u produkciji Zagrebačkog plesnog ansambla, zavirit ćete u dosege plesne interaktivnosti i izlaganje intime.

Izazove, ali i pomodnost rekonstrukcija te odlazak u povijest pokazat će Transit Dansa Company i njihov "El salt de Nijinsky", te "A propos de Butterfly" Joséa Besprosvanyja, koji oštroumno, upotrebljavajući elemente japanske tradicijske lutke (bunraku teatar), stupa u intermedijalni odnos s Puccinijevom operom Madam Butterfly, miljenicom opernih scena Europe. José Besprosvany stari je znanac domaće publike, još od Brezovčeve "Traviate", kasnih 80-tih, na kojoj je sudjelovao kao koreograf i suradnik za scenski pokret.

Duh Nižinskog podsjetit će nas još jednom na herojske dane suvremenog plesa, ovaj puta u rekonstrukciji studenata Osječke Glumačke akademije, koji odvažno posežu za rekonstrukcijom njegovog najpoznatijeg baleta, "Poslijepodne jednog fauna", svjedočeći da studioznost kuca na mala vrata naših tvrdokornih kazališnih institucija.

Dosezi domaćeg i svjetskog plesnog teatra

transit dansaPosebnu programsku cjelinu čine radovi domaćih snaga, Maje Drobac i Rajka Pavlića, s kojom se nastavlja permanentno bavljenje utjecajima orijentalnih tehnika, te zanimanjem za tradiciju. Nakon prošlogodišnjeg fascinantnog putovanja u srce mistične tradicije Bliskog istoka u predstavi Valentine Lacmanović "SheDervish", ove godine programski izbor se širi. Odlazak na istok i zanimanje za tradicionalne indijske plesove predstavlja nam Maja Drobac u produkciji Studija za suvremeni ples: "Duh (sklon promjeni)", dok za ostacima tradicijskog hrvatskog mentaliteta traga Rajko Pavlić u svojoj uspješnici "Koncert za dangubu i zgubidana".

Najnovije dosege plesnog teatra, možda najjačeg programskog interesa festivala, predstavlja rad Jordija Cortésa i Damiána Munoza, "Ölelés", nadahnut romanom Sándora Máraia "Svijeće gore do dna". Što je novo u španjolskoj suvremenoj sceni pokazat će i Dva dueta Laure Aris i Jorgea Jaureguie Alleua, dok će se festivalskoj obljetnici simboličnim naslovom "10 godina" predstaviti i stari znanci iz Slovenije, Gregor Luštek i Rosana Hribar. Još jedan podsjetnik na prve godine festivala dolazi s Kube: Aleksey Taran oduševio je goste prvog festivala s predstavom "KravaLicarioSvetaOpiano", u produkciji Zagrebačkog plesnog ansambla. Ovaj put vraća se u furioznoj izvedbi predstave "Bolo", koja iz svijeta kaosa i nereda institucija traga za organizacijom nekog višeg reda, makar on dolazio iz nesvjesnog. 

A o nedefiniranim osobnim granicama i kulturološki određenoj intimnosti, njihovom uvažavanju, širenju i kršenju govori i predstava "Up to 70 cm" Felixa Landerera, još jednog zanimljivog njemačkog koreografa, s kojim festival završava kroz mini predstavljanje njemačke plesne scene, jedne od trenutno najjačih u Europi.

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.