Kada svoju kreativnu energiju spoje dva europska teatarska „diva" - dramska spisateljica Biljana Srbljanović i redatelj Paolo Magelli - jedino što očekujemo jest „bomba" od predstave. Zagrebačko dramsko kazalište Gavella novu sezonu započinje projektom nastalim upravo u njihovoj suradnji - predstavom „Barbelo, o psima i djeci"

biljana srbljanovicU četvrtak, 1. listopada 2009. u 19,30, u kazalištu "Gavella" održat će se premijera predstave "Barbelo, o psima i djeci" suvremene srpske dramatičarke Biljane Srbljanović, u režiji Paola Magellija.

Što je Barbelo? „Barbelo je ono odakle dolazimo i gdje bi se mnogi željeli vratiti i sakriti, a svatko neka izabere što je to.", objašnjava Biljana Srbljanović, najizvođenija srpska dramatičarka u Europi, osnovnu nit vodilju svoga dramskog teksta. "Barbelo - tj. "Barbello" - je pojam kojim se u povijesti kršćanstva označava prva emanacija Boga, njegovo prapodrijetlo, prauzrok, pranačelo, neki metafizički prostor iz kojeg potiče sve, pa i mi."

Onkraj ovako "metafičkog objašnjenja" teksta - ili možda, ispod njega - ukazuju se slike koje nježno i humorno, a opet ironično i polemički, progovaraju o ljubavi i smrti, udaljenosti i bliskosti..., doimajući se znatno manje političnima, no što bismo vjerojatno očekivali od nove drame Biljane Srbljanović.

Taj "nemar za politiku" koja je, međutim, tu, jer ona je uvijek tu, odveo je njen rukopis prema područjima emotivne ogoljelosti, "gdje je život košmaran san".

A u takvom životu i ljudi i psi samo su lutalice, bića bez čvrstog uporišta i zaleđa, osuđena na međusobno iscrpljivanje, ali i zajedništvo, tek ponekad sposobno prijeći u istinsko razumijevanje. 

Teatar i politika

Politika je itekako prisutna u životu Biljane Srbljanović - bila je članica predsjedništva, kao i članica političkog savjeta Liberalno demokratske partije i njihova kandidatkinja za gradonačelnicu Beograda na izborima 2008. godine.

Ipak, njeni su dramski tekstovi ono po čemu je široka javnost prepoznaje. Napisala je devet kazališnih komada: "Beogradska trilogija" (1997.); "Porodične priče" (1998.); "Pad" (2000.); "Supermarket" (2001.); "Alisa" (2002.); "Životinjsko carstvo" (2003.); "Amerika, drugi dio" (2003.); "Skakavci" (2005.); "Barbelo, o psima i djeci" (2007.); kao i kratke drame "Manifest" (2001.) i "Putovanja" (2008.). Njeni su komadi igrani u 160 kazališta u svijetu i prevedeni na preko 20 stranih jezika. Pisala je za listove "Der Spiegel", "Le Monde", "La Repubblica", "The New York Times", "The Guardian"..., stalna je suradnica beogradskog portala "Pješčanik", a dobitnica je i niza strukovnih nagrada.

scena iz predstave barbelo, biljane srbljanovic, gavella

Koga ćemo gledati u „Barbelu"?

Magelli, dakle, potpisuje režiju drame Biljane Srbljanović na daskama Gavelle, dramaturginja predstave je Željka Udovičić Pleština, kostimograf Leo Kulaš, za scenografiju je zaslužan Hans Georg Schäfer, autor glazbe je Arturo Annecchino, autor video-materijala je Ivan Marušić Klif, a svjetlo oblikuje Zdravko Stolnik. 

U predstavi igraju: Dijana Vidušin, Perica Martinović, Ksenija Pajić, Ranko Zidarić, Milan Pleština, Rakan Rushaidat, Franjo Dijak, Barbara Nola, Sven Medvešek, Ozren Grabarić i Ivana Roščić.

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.