Dok stojite na kolodvoru Moskva Jaroslavskaja i na displeju vidite odredište vlaka u koji se trebate ukrcati - Peking - obuzme vas sasvim poseban osjećaj. U trenutku postanete svjesni veličine Rusije...

moskva, vasilije blazeni

O putovanju Transsibirskom željeznicom razmišljamo dugo - privukla nas je upravo dužina putovanja. Od kraja do kraja - od Moskve do Vladivostoka put vlakom traje 7 dana - iz Moskve se kreće navečer, a u Vladivostok se stiže sedmi dan u zoru. Ipak, Vladivostok nas nije pretjerano privlačio - pa smo odlučili da nas Transsibirska željeznica odvede negdje drugdje, i izbor je pao na Mongoliju. Odlučili smo da put prekidamo i da vidimo gradove usput - to je značilo mnogo planiranja, no rezultat je na kraju bio odličan!

Prije putovanja čuli smo mnogo glasina: prema njima s Transsibirske smo se željeznice morali vratiti barem s jednim parom bubrega manje, bez rožnica, dijela koštane srži, naravno goli i bosi. Prirodno - sve zahvate na vašem tijelu na Transsibirskoj željeznici izvode bez narkoze - osim ako u narkozu ne uračunavate određene količine votke.

Moskva

Putovanje je počelo avionom - letjeli smo iz Zagreba u Moskvu; nakon vožnje od aerodroma do hostela, otišli smo na Crveni trg. Prošlo je pola tri ujutro, i fotografiramo crkvu Vasilija Blaženog. Trg je pust i još jedna predrasuda pada u vodu! Nije točno (iako na to upozoravaju u svim vodičima) da ruska policija terorizira turiste: policajci koji čuvaju Kremlj zaista nisu zainteresirani za nas.

Idući dan - petak 31. srpnja obilazimo Moskvu, velik dio dana smo proveli u modernom dijelu Tretjakovske galerije (smještena je na desnoj obali rijeke Moskve, u blizini Gorkij parka).

moskva, unutrasnjost gum-a

Nižnij Novgorod

Noćnim se vlakom broj 020, kojem je odredište Peking, vozimo u Nižnij Novgorod. Stižemo u subotu u zoru. Grad smješten na ušću Oke u Volgu je sablasno pust, no na svakom autobusnom stajalištu vidimo ostatke noćašnjeg uživanja u alkoholu. Nižnij Novgorod ima oko milijun i 300 000 stanovnika i željeznicom je od Moskve udaljen 441 kilometar. Za relacije Transsibirske željeznice, Nižnij Novgorod je zaista vrlo blizu Moskvi!

niznij novgorod, zlatne lukovice

Makarevo

Za razgledavanje Nižnijeg Novgoroda zaista nemamo nikakav plan - samostan Blagovijesti, sagrađen u 13. stoljeću i najljepši u gradu je nažalost zatvoren za posjete. Odluka je pala da odemo na izlet u 60 kilometara udaljeno selo Makarevo. Do Makareva se dolazi hidrogliserom - vožnja traje 2 sata nizvodno po prelijepoj Volgi. Makarevo je selo na desnoj obali rijeke i velik samostan osnovan 1453. godine.

Navečer se vračamo u Nižnij Novgorod, a vlak za Ekatarinburg polazi tek u zoru, u 3.47. Večeramo u češkom restoranu, gledamo Volgu i naposljetku pješačimo do kolodvora.

makarevo, panorama
Ekatarinburg

2. kolovoza vlakom 002 Rossija nastavljamo putovanje Transsibirskom željeznicom. Odmah nakon kolodvora u Nižnijem Novgorodu vlak se polako penje na most preko Volge i nastavlja prema istoku. Rossija je vrlo dobar vlak - ima moderne i lijepe vagone i zaustavlja se samo na velikim kolodvorima. Do Ekatarinburga koji je 1373 kilometra daleko od Nižnijeg Novgoroda se vozimo točno 19 sati i 19 minuta. Nekoliko desetaka kilometara prije Ekatarinburga na obroncima Urala primjećujemo obelisk koji označava geografsku granicu Europe i Azije.

Ekatarinburg je smješten na istočnim obroncima Urala, velik je gotovo identično kao Nižnij Novgorod. Ime duguje svetoj Katarini i supruzi Petra Velikog - carici Katarini 1. Osnovan je 1723. godine i obilježen krvavom poviješću - u Ekatarinburgu je 17. srpnja 1918. ubijena ruska carska obitelj, 1. svibnja 1960. u neposrednoj blizini grada srušen je američki pilot Francis Gary Powers i njegov špijunski avion U2, a u devedesetima Ekatarinburg su obilježila bizarna mafijaška ubojstva.

ekatarinburg, nocna panorama

U Ekatarinburgu ostajemo par dana - odsjedamo u hostelu koji vodi simpatična Alex, a nazvan je jednostavno Transsib. Drugi dan boravka odlazimo na mjesto nazvano Ganina Jama gdje su nakon ubojstva ostavljena tijela Romanovih.

Prema Mongoliji

4. kolovoza u 18 sati i 3 minute po moskovskom vremenu (lokalno, u Ekatarinburgu su 2 sata više) ulazimo opet u vlak i vozimo se prema Irkutsku. Pred nama je najduža vožnja na putovanju - od 52 sata i 28 minuta, vlakom 082 koji vozi iz Moskve u Ulan Ude. Na putu prolazimo kroz velike sibirske gradove - Omsk, Novosibirsk i Krasnojarsk. 6 kolovoza, rano ujutro dolazimo u Irkutsk, 3371 kilometar od Ekatarinburga.

Istog dana iz Irkutska odlazimo prema Mongoliji. Pred nama su 12-satna čekanja na granici, Mongolske stepe i pustinja Gobi! Nastavak Transsibirskih dnevnika slijedi.

Tomin transsibirski dnevnik:

Pogledajte galeriju fotografija:

Toma Bačić: Transsibirska putovanja 1 Toma Bačić: Transsibirska putovanja 1 Toma Bačić: Transsibirska putovanja 1 Toma Bačić: Transsibirska putovanja 1 Toma Bačić: Transsibirska putovanja 1
Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.