Po prvi puta, pariška Velika palača - Grand palais - organizirala je izložbu nakita. Iznimka je razumljiva jer se radi o slavnom talijanskom draguljaru Bvlgari koji nakon Rima, i u Gradu svjetlosti proslavlja 125 godina svoga postojanja

bvlgari u pariškoj velikoj palači

Prošle jeseni najprije je organizirana retrospektiva u Palazzo delle Esposizioni u Rimu koja je bila pravo slavlje, a sada pariški Grand palais predstavlja 600 remek-djela, od čega oko stotinu najreprezentativnijih i najdragocjenijih predmeta koji nikada nisu bili pomaknuti iz obiteljske riznice. Uz povijesne primjerke izvađene iz dobro čuvanih trezora Bvlgarija, mogu se vidjeti i predivni dragulji prinčevske obitelji Grimaldi te kultna ogrlica od smaragda iz Kolumbije, poznate milijunašice Moune Ayoub. Alain Delon je na izložbu, kao poseban izložbeni primjerak, osobno donio kutiju za cigarete koju mu je za 25-i rođendan poklonio mitski redatelj Luchino Visconti.

Bvlgari s Parizom ima jake veze i povlaštene odnose : "Izložba također svjedoči o posebnim vezama koje ujedinjuju Bvlgari s Gradom svjetlosti još od 20-ih godina 20. stoljeća.", ističe današnji direktor kuće Bvlgari, Francesco Trapani.

bvlgari nakit

Na putu prema vrhu

Saga stila Bvlgari započela je u Grčkoj u 19. stoljeću. Osnivač Sotirio brzo je napustio rodni Epir i nastanio se na Krfu. Obitelj, kako joj ime kaže, ima bugarske korijene. Umješnim poslovanjem i kreativnim sposobnostima, Sotirio je ostvario veliko bogatstvo, izrađujući nakit princezama koje su posjećivale otok, pa se preselio u Napulj, a potom u Rim. Njegovi sinovi Giorgio i Constantino su jedini od šest potomaka koji su nastavili očevu djelatnost. Brand Bvlgari postaje slavan zbog specifične obrade rijetkih dragulja 20-ih godina prošlog stoljeća, a uspjeh mu učvršćuju i glumci i glumice, iz doba „Dolce vite" 50-ih i 60-ih godina prošlog stoljeća. U tom razdoblju marka sasvim napušta pravila francuskog načina izrade nakita, pa oformljava pravu školu talijanskih dragulja, čije su osobitosti upečatljive boje, nježnost volumena i plemenitost materijala.

bvlgari, elizabeth taylor, julianne moore
Ljepotice obožavaju Bvlgari nakit - Elizabeth Taylor i Julianne Moore

Tih godina, jako slavna Elizabeth Taylor započinje svoju "ljubavnu priču" s kreacijama Bvlgari - cijela jedna dvorana pariškog postava posvećena je njenoj raskošnoj kolekciji koja se pokazuje prvi puta u cijelosti. Sedamdesetih , Bvlgarijev Pop Art, koji je pokrenuo Andy Warhol, daje stilu nova nadahnuća, dok je za trajanja 80-ih, Bvlgari stvorio pravi „prêt-à-porter" u domenu nakita, jarko obojen i raskošan.

Klasika i inovacija

Osam dijelova izložbe, koncipirane po kronološkom slijedu, prikazuje Bvlgari kao brand koji se oduvijek nadahnjuje klasičnim, bizantinskim i otomanskim nakitom, s estetskim elementima podneblja iz kojeg potječe. Taj "orijentalni" stil  koji je usavršio i modernizirao, tajna je uspjeha ove luksuzne tvrtke koja svoj uzlet nastavlja i u 21. stoljeću. Ponosan što je kreirao za Rockefellere, Henryja Forda, princezu Grace od Monaca i mnoštvo orijentalnih kraljica, među kojima predivnu  iransku vladaricu Sorayu, Bvlgari je dugo godina izrađivao i nakit koji su u kultnim filmovima  nosile Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Ingrid Bergman i njezina kćer Isabella, Paulette Godard, Sophia Lauren, Romy Schneider, Gina Lollobridgida, Virna Lisi ili Mireille Darc.

bvlgari nakit

Usprkos svemu tome, u Bvlgariju su svjesni da moraju ulagati u inovacije pa je Nicola Bvlgari potvrdio kako "Nije moguće živjeti na staroj slavi, jer bi to bilo ograničeno i glupo. Za uspjeh je neophodno spojiti prošlost, sadašnjost i budućnost. To je izazov sa mnoštvom horizonata". Okrenuta budućnosti i osigurana slavnom prošlosti, slika branda Bvlgari je savršena.

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.