Kada govorimo o kozmetičkom gigantu Avonu, najprije pomislimo na kreme, parfeme, šminku... No ne smijemo zaboraviti da je Avon prva kompanija u svijetu koja je ženama omogućila financijsku neovisnost - i to čak 34 godine prije nego što su u Americi dobile pravo glasa

avon, povijest
Otpočetka okrenut ženama - Avon je najprije nosio ime California Parfume Company, Inc. i zaposlio je P.F.E. Albee kao prvu Avon Lady za prodaju mirisa u njenoj zajednici s ciljem da potakne i druge žene da čine to isto

Sve je počelo s prodajom knjiga

Povijest Avona započela je prije točno 125. godina kada je David H. McConnell, putujući prodavač knjiga, otkrio kako su žene više privučene besplatnim uzorcima mirisnog ulja na bazi ruže nego knjigama. Ponukan time, 1886. godine osnovao je tvrtku California Perfume Company, Inc. i zaposlio P.F.E. Albee kao prvu Avon Lady za prodaju mirisa u njenoj zajednici s ciljem da potakne i druge žene da čine to isto. Avon je, na taj način, bio prva kompanija koja je omogućila ženama financijsku neovisnost - čak 34 godine prije nego su dobile pravo glasa.   

Prvi proizvod ponuđen kupcima bio je set parfema Little Dot s pet različitih mirisa, a već godinu dana nakon osnivanja Avon je izdao svoj prvi katalog u boji. McConnell je 1895. izgradio proizvodni pogon u Suffernu u državi New York gdje je tvrtka otvorila središnjicu. Već 1902. tvrtka je imala više od 10.000 predstavnica, a 1906. je prodavala više od 100 proizvoda i objavila svoj prvi oglas za miris Roses u časopisu Good Housekeeping. Godine 1920. tvrtka je ostvarila svojih prvih milijun dolara od prodaje.

avon, stari katalozi i leci
Avonov katalog i reklamni letak iz 30-ih godina prošlog stoljeća

Godine 1928. naziv Avon prvi je put korišten na ambalaži proizvoda u počast McConnellovom najdražem piscu, Williamu Shakespeareu, rođenom u engleskom gradu Stratford-upon-Avon. Također, Avonov logo iz 1931. sadrži obrise kolibe Anne Hathaway, supruge Williama Shakespearea, dok je naziv tvrtke California Perfume Company, Inc. službeno promijenjen u Avon 1939.

Novi izazovi i nezaustavljivo širenje

Prva medijska kampanja Avon Calling dovela je Avon u sam vrh kozmetičkog tržišta u SAD-u, a 1946., nakon 60 godina neprestanog rasta, tvrtka je izlistala dionice na burzi i postala dioničarsko društvo. Godišnju prodaju od 21 milijun dolara Avon je dostigao 1948. godine, dok je pet godina kasnije kompanija počela s televizijskim reklamnim kampanjama, od kojih je najviše uspjeha polučila Ding Dong, Avon Calling. Godine 1957. broj Avon Ladies premašio je 100.000, a prodaja dostiže 100 milijuna dolara.

Avon započinje proizvodnju nakita 1971. U nadolazećim godinama godišnja prodaja je dostigla milijardu dolara, broj Avon Ladies se uvećao šest puta u odnosu na '50-e, a ulaganjima u pogone izvršena je automatizacija tvornice za ruževe u New Yorku. Godine 1978. broj Avon Ladies dosegao je čak milijun, a prodajni rezultati popeli su se na dvije milijarde dolara. Također, u samo četiri godine od pokretanja linije nakita, Avon postaje najveći svjetski distributer nakita.

avon, kampanja iz 80-ih
Avonov katalog s kraja 80-ih

Razdoblje '80-ih proteklo je u znaku daljnjeg širenja na tržišta diljem svijeta. Avon je proslavio stoti rođendan 1986. godine, iste godine kao i Kip slobode, pa je kompanija postala službeni pokrovitelj njegove restauracije. Iste godine Avon, kao inovativna kozmetička kampanja, prva koristi retinol u proizvodima za njegu kože BIOADVANCE, a dvije godine kasnije predstavlja kozmetičku liniju proizvoda Avon Color. Iduće godine Avon je predstavio brand Anew i tako je postao prva kompanija koja je lansirala anti-age tehnologiju Alpha Hydroxy Acid. Pogodite koliko bočica krema Anew Avon proda na sat? 2400 komada, svaki sat!

U lipnju 1989. Avon je postao prva velika kozmetička tvrtka koja je u svim svojim proizvodnim laboratorijima objavila trajnu obustavu ispitivanja proizvoda na životinjama i tako postavila jedinstven svjetski standard sigurnosti koji se odnosi na gotovo tisuću novih kozmetičkih proizvoda na godišnjoj razini.

Korak u novo doba

Godine 1996. Avon je predstavio internetsku stranicu za kupnju proizvoda, čime je postao prva kompanija na svijetu koja je omogućila kupcima u SAD-u online narudžbu proizvoda uz dostavu. Tri godine poslije Andrea Jung je postala prva žena na mjestu predsjednika Uprave Avona, dok je kompanija predstavila prvu globalnu medijsku kampanju pod nazivom Let's Talk. Kampanja se fokusirala na jedinstven odnos između Avona i žena diljem svijeta, kao i na najnovije inovacije u svijetu ljepote.

Do 2010. godine Avon je postao kompanija s godišnjim prihodima od 10 milijardi dolara te više od šest milijuna Avon Ladies. Kompanija je lansirala kampanju Hello Green Tommorow, globalnu inicijativu s ciljem mobiliziranja svih Avonovih predstavnica i korisnika diljem svijeta u globalni pokret za zaštitu okoliša u svrhu obnove Atlantske prašume u Južnoj Americi. Kampanja je rezultirala sadnjom dva milijuna stabala do kraja 2010.

Avon danas

reese witherspoon, avon
Reese Witherspoon na proslavi 125. rođendana Avona

Avonovih pet načela - povjerenje, poštivanje, vjerovanje, skromnost i poštenje - temelj su poslovanja kompanije, i odraz načela na kojima je McConnell osnovao tvrtku prije 125 godina. Danas je Avon vodeća svjetska kozmetička kompanija koja se bavi direktnom prodajom, s gotovo 42 tisuće zaposlenika i više od 6,5 milijuna Avon Ladies. Avonov model izravne prodaje ponudio je poslovne mogućnosti mnogim ženama, čija je mreža narasla toliko da se danas svake sekunde proda čak četiri Avonova ruža za usne!

Avonov proizvodni program sadrži kozmetičke proizvode, kao i modne proizvode te proizvode za kućanstvo, a obuhvaća i vrlo prepoznatljive marke kao što su Anew, Avon Color, Advance Techniques, Skin-So-Soft. Više kozmetičkih proizvoda nosi ime robne marke Avon nego ijedno drugo. Avon je jedan od vodećih svjetskih proizvodnje mirisa, s dugom poviješću proizvodnje mirisa s potpisom. U trenutnoj Avonovoj ponudi mirisa s potpisom nalaze se Outspoken, In Bloom, Spotlight i Unscripted koje su dizajnirale zvijezde poput Fergie, Reese Whiterspoon, Courtney Cox i Patricka Dempseyja. Avonova ponuda uključuje i mirise slavnih modnih dizajnera Christiana Lacroixa i Ungara.

Društvena odgovornost

Avonova Zaklada za žene osnovana je 1955. godine s ciljem poboljšanja i spašavanja života žena te je najveći svjetski projekt društvene odgovornosti tvrtke posvećen dobrobiti žena. Danas je Zaklada najviše posvećena borbi protiv raka dojke te borbi protiv nasilja nad ženama, kao i pružanju pomoći žrtvama prirodnih katastrofa. Avonov filantropski rad proširio se globalno te je tijekom 2010. godine prikupio više od 800 milijuna američkih dolara. Glumica Resse Witherspoon je 2007. imenovana prvom Avonovom globalnom ambasadoricom te počasnom predsjednicom Zaklade.

Avon u Hrvatskoj

U Hrvatskoj je Avon prisutan od 1997. godine. Danas ima 37 zaposlenih, s više od 13 tisuća Avon Ladies i 100.000 stalnih korisnika Avonovih proizvoda. Jedna je od najuspješnijih tvrtki u Hrvatskoj, vlasnik je certifikata Poslodavac Partner, a 2008. je priznata i uvrštenjem u publikaciju Superbrands.

lucija josipović, avon

„Priča o Avonu je priča o ženama kroz više od jednog stoljeća. Mi nudimo najinovativnije proizvode te dijelimo svaki trenutak sa svojim korisnicima i Avon Ladies. Avon je brand koji su stvorile žene za žene. Izvrsnu zamisao jednostavno ne možete zaustaviti. Od jedne Avon Lady do današnjih više od šest i pol milijuna, od početnih pet do tisuća proizvoda, od jedne do više od sto zemalja diljem svijeta u kojima je Avon prisutan. Danas su čak dvije od pet žena u svijetu kupile neki Avonov proizvod u posljednjih 12 mjeseci, dok Avon uživa iznimno visoku prepoznatljivost marke od čak 90 posto. Bilo je to jedno izvanredno putovanje. Avon je preživio i napredovao kroz dva svjetska rata, veliku ekonomsku krizu, dramatična razdoblja gospodarskih promjena i prevrata, služeći potrebama svakog novog naraštaja žena i ostajući vjeran svom temeljnom načelu da postane tvrtka koja ima posebno značenje u životu žena širom svijeta.", rezimirala je Avonov uspjeh Lucija Josipović, Avonova voditeljica odnosa s javnošću i oglašavanja za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu te Sloveniju.

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.