"Experiment" je izložba modne fotografije koju nam ove godine u sklopu Modnog ormara predstavlja mladi fotograf Anto Magzan. Osim što je odličan portretist, a uvjerili smo se da je vješt i kad je pejsaž u pitanju, Anto je i veliki majstor modne fotografije. Stoga svakako dođite u ULUPUH, u Tkalčićevu 14, idućega utorka 11. studenoga, u 19 sati

anto magzan, experiment

Antu Magzana i njegov rad pratimo već nekoliko godina. Anto ima široko polje djelovanja - osim što radi za foto-agenciju dnevnih novina, što je iznimno stresan i naporan posao, ipak nije zapostavio osobno kreativno istraživanje u mediju fotografije. Njegovi portreti i gradski pejsaži su ono po čemu je već iznimno poznat, a ove godine, u sklopu Modnog ormara, u Galeriji ULUPUH predstavlja se svojim modnim fotografijama. 

anto magzan, experiment

"Anto Magzan otpočetka je sebi postavio visoke zahtjeve u mediju fotografije. Otpočetka radi i za dnevni tisak, ali to nije uzdrmalo njegovu čvrstu odluku da nikad ne napusti istraživačku zonu. Nije to učinio ni sada kad nam se na Modnom ormaru TTF-a u Galeriji ULUPUH predstavio "u boji".

Moralo je to donijeti bitne promjene u odnosu na Magzanove izložbe crno-bijelih fotografija. Tu je on veliki portretist, pod čime ne mislimo samo na portrete lica koja je snimao, jer je on i portretist gradova i portretist pejzaža! Budući da je portret uvijek psihološki, morala se pritom pronaći i fotografska inačica psihološke srži urbanog pejzaža ili onog u kojem opstaje samo "gola priroda". Magzana to uopće nije obavezivalo na snimanje dobro poznatih veduta velikih gradova. A ono što je izabrao snimiti zaodjenuo je još i eksperimentom u kojem je ispitivao koliko je svjetla, odnosno, zatamnjenja kadra potrebno da bi se još razaznavalo o čemu je riječ i da je baš to što je ostalo od kadra, sama srž njegova sadržaja, to jest pravi portret snimljenog kadra.

Sada je Magzan na modnom terenu prigrlio boju, a uz portrete modnih lica, radi i portrete modno oblikovane odjeće. Modnim licima upravo boja potencira pripadnost miljeu čiji se pravi portret upravo i oblikuje artiziranjem-šminkom i ukrasima... Kod "portreta odjeće" lice se povlači u drugi plan, ali ne gubi svoju ulogu u podjeli identiteta. Pokazuje se da je portret odjeće nedjeljiv od portreta lica. Kad pak Magzan snima modele Igora Galaša u pejsažu zaprešićkog Bagera, fotografije su gotovo crno-bijele, portret je trojni: tu su lica, haljine i jezerski pejsaž koji Magzan zatamnjuje na način svoje poetike u crno-bijelom! Za njega, krug je zatvoren. I može se zatvoriti bez obzira na to je li riječ o crno-bijeloj ili fotografiji u boji..." - piše Ana Lendvaj u predgovoru izložbe. 

anto magzan, experiment

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.