Ono što je najtužnije jest da taj očajan američki (ne)ukus ima jako veliki utjecaj na čitav svijet i da se preko mode i showbiznisa globalno prelijeva na mnoge druge sfere života, rušeći pred sobom sve zakone prema kojima se cijene talent, ukus, elegancija...

Zora Bjelousov
Zora Bjelousov

Od sumraka do zore i natrag

Bal Met Gala ili Metropolitan Gala najveća je osobna zabava jedne od najutjecajnijih žena svjetske mode – urednice američkog Voguea – Anne Wintour. Večer koju s nestrpljenjem očekuju uzvanici, mediji, javnost... Jedna od najskupljih glamuroznih večeri na svijetu nevjerojatno je inteligentno osmišljena – morate biti vrlo utjecajni i cool da biste platili ulaznicu od 25.000 dolara. Čak i ako si to možete priuštiti, ali niste na Wintouričinoj VIP listi, zaboravite šetnju crvenim tepihom Met Gale. Osim, dakako, ako niste Kim Kardashian. I tu dolazimo da licemjerstva i nedosljednosti slavne američke modne urednice koja je, vođena jedinim zakonom – zakonom profita – izdala sve ono što je godinama gradila – sebe i svoj magazin kao autoritet stila.

Kim, koju slobodno možemo uzeti kao simbol potpuno banalizirane, "jeftine" i "starletizirane" žene bez ikakvih talenata (osim talenta njene majke da unovči ljepuškasto botoksirano lice i silikoniziranu stražnjicu svoje kćeri), kojoj niti ogroman novac ne može kupiti stil, ukus i eleganciju, predstavlja sve ono što Vogue (pa i Met Gala) prije nisu bili, a u što su se pretvorili – parada kiča i neukusa koji se podvaljuju kao nekakva modna raskoš, ultimativni luksuz, crème de la crème svjetske javne scene. Ono što ćete ovdje vidjeti, više nije moda – već samo vulgarnost, neukus i tragikomične grčevite modne načine privlačenja pažnje.

met gala 2015

Kim Kardashian - Roberto Cavalli  

Obožavam modu, pratim je od djetinjstva i vrlo dobro razumijem modne eksperimente, maštovitost, neobuzdanost stvaranja koji potiče modne dizajnere na kreiranje nevjerojatnih modnih djela. Razumijem i potrebu žena, posebno slavnih, da stilom i modnim provokacijama drže javnost zainteresiranom za svoj lik i djelo. Isto tako, savršeno su mi jasni zakoni zarade i profita koji vladaju u svijetu visoke mode i modnog tržišta kao vrlo moćne sfere. Jasno mi je da Anna Wintour besprijekorno obavlja svoj posao i da je kapital koji donosi svojoj kompaniji ogroman. Međutim, usprkos svemu tome, hvata me ogorčenost kada vidim ovakvu paradu karikaturalno kostimiranih slavnih osoba, koje mediji onda serviraju kao "raskoš", "modni vrh", "modnu hrabrost"...

met gala 2015

Beyonce - Givenchy

met gala 2015

Rihanna - Guo Pei

Kič sam po sebi nije loš, on može biti itekako zabavan, duhovit, poticajan estetski moment, no kada ga se u modi plasira bez humora, isključivo s ogromnom dozom arogancije i pompoznosti, onda je samo jadan i neukusan. Anna Wintour je možda žena koja ide ukorak s vremenom i razumije jako dobro što njenim projektima, u smislu brojki i zarade, donose lica poput Kim i ogroman PR ovakvih kičastih balova poput Met Gale. No zaboravila je da je s prodajom naslovnice Voguea i crvenog tepiha jednoj neukusnoj, netalentiranoj starleti, potpuno srozala kriterije koje je gradila te je, na neki način, samoj sebi dala pljusku. Sada joj po crvenom tepihu hodaju klaunske toalete, a američko izdanje Voguea jedno je od najdosadnijih i najneiskrenijih. Ono što je najtužnije jest da taj očajan američki (ne)ukus ima jako veliki utjecaj na čitav svijet i da se preko mode i showbiznisa globalno prelijeva na mnoge druge sfere života, rušeći pred sobom sve zakone prema kojima se cijene talent, ukus, elegancija...

met gala 2015

Sarah Jessica Parker - H&M

met gala 2015

Lady Gaga - Balenciaga 

met gala 2015

Miley Cyrus - Alexander Wang; Zoe Kravitz

Jutros su me u svim medijima dočekali naslovi tipa "Raskošne haljine Met Gala večeri" – a skoro svaka haljina koju sam pogledala u meni je izazvala podsmijeh ili nelagodu. Iako su mi neke od slavnih žena ovdje jako drage kao medijski fenomeni te iako inače doista imaju stila, ovoga puta su, u želji da izgledaju senzacionalno i zanimljivo, ispale smiješne. Šteta je također, što novinari i komentatori više ne znaju razliku između raskoši i kiča. Istina, ovogodišnja tema Met Gale bila je Kina, zapravo zapadnjačka percepcija Istoka. A izložba u Metropolitan muzeju "China: Through the Looking Glass" idealno je tempirana jer Kina je jedna od najvećih ekonomskih sila svijeta i ogromno rastuće tržište dizajnerskih brendova. Sve je to super i pohvalno, no toalete slavnih inspirirane kineskom estetikom nalikovale su na kostime u nekom drugorazrednom putujućem kineskom kazalištu. Zavodljive i hiperseksualizirane poze u kojima Beyonce, Kim i Rihanna (sa smrtno ozbiljnim i "opasnim" izrazima lica), odjevene u prozirno, čipku, krzno..., pokazuju svoje adute, toliko su smiješne da naprosto graniče s karikaturalnim. Danas smo na Femini kanili donijeti listu najljepših lookova s Met Gale i zapravo smo se veselili modnim kombinacijama, ali najljepše lookove nismo našli jer su svi naprosto – cirkuski i uzbudljivi samo zato jer su komični.

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.