Karmen Matković Melki, dipl. ing. nutricionist, naglašava važnu ulogu probiotika u održavanju zdrave mikrobiote te u prevenciji i komplementarnom liječenju raznih bolesti

nutricionistica omni biotic6

Probiotici, tzv. dobre bakterije, svoju popularnost stekli su posljednjih desetljeća zahvaljujući brojnim kliničkim istraživanjima, koja su dokazala niz povoljnih učinaka na zdravlje. Krovne institucije definiraju ih kao žive mikroorganizme koji, ako se konzumiraju u odgovarajućoj dozi kao dodatak hrani, imaju pozitivan učinak na zdravlje domaćina (FAO/WHO 2011). Samo ime (grč. "pro bios" - "za život"), govori o pozitivnom utjecaju probiotika na ravnotežu našeg ekosustava mikroorganizama, tzv. mikrobiote, od rođenja jedinstvene i svojstvene svakom pojedincu, koja uslijed okolišnih čimbenika može biti značajno narušena. Stres, neadekvatna prehrana, prekomjerna tjelesna masa, starenje, kronične bolesti, infekcije, uzimanje lijekova (posebice antibiotika) utječu na disbiozu crijevne mikrobiote čime ona gubi prirodnu sposobnost podrške normalnom funkcioniranju probave, imuniteta, neurološkog sustava, odnosno našeg zdravlja u cijelosti.

nutricionistica omni biotic6

Danas probiotici imaju važnu ulogu u održavanju zdrave mikrobiote te se koriste u prevenciji i komplementarnom liječenju raznih bolesti, zbog čega je kod suplementacije važno odabrati točno određene sojeve u primjerenoj dozi, naravno prema preporuci stručnjaka i ovisno o tegobama. Najpoznatiji probiotici su bakterijske kulture iz rodova Lactobacillus i Bifidobacterium među kojima se ističu L. reuteri, L. lactis i L. casei, ali i B. lactis, B. longum i B. bifidum. Spomenuti probiotički sojevi potiču obnovu i ravnotežu naše prirodne mikroflore sprječavajući kolonizaciju (prerastanje) oportunističkih i patogenih bakterija. Zaštitnim metaboličkim djelovanjem probiotici utječu na smanjenje propusnosti crijevnog epitela, osiguravaju bolju apsorpciju i iskoristivost nutrijenata te stvaraju tvari koje obnavljaju stanice crijeva. Probiotici su se pokazali učinkovitim saveznikom zdravlja probavnog sustava gdje, ovisno o vrsti i soju, pomažu kod probave hrane, smanjenja nadutosti, proljeva i zatvora te prevenciji upalnih bolesti crijeva. Također, njihova je korist potvrđena i u poticanju crijevne imunofunkcije, odnosno podršci normalnom radu imunosnog sustava uslijed antibiotske terapije, ali i u prevenciji respiratornih infekcija, gornjih dišnih puteva te kod alergija i autoimunih bolesti.

nutricionistica omni biotic6

Stil života i prehrana osnovni su čimbenici koji djeluju na zdravlje mikrobiote. Mnogobrojno i  raznoliko "stanovništvo" crijeva zahtijeva jednako raznolike izvore hranjivih tvari, zato je od ključne važnosti prehranu pokušati održati uravnoteženom. Jedan od najboljih prehrambenih obrazaca je mediteranska prehrana koja podrazumijeva maksimalnu eliminaciju rafiniranih šećera, procesiranih prehrambenih proizvoda i zasićenih masti te, s druge strane, potiče konzumaciju svježe, lokalne hrane. Stoga uz tradicionalna jela, u nadolazećem blagdanskom razdoblju, važno je da se na stolu što više nađe i plava riba, maslinovo ulje te sezonsko povrće i cjelovite žitarice. Upravo spomenute namirnice sadrže protuupalne omega masne kiseline i dijetalna vlakna, odnosno prebiotike koji pogoduju razvoju dobrih bakterija. Podršku zdravlju mikrobiote pruža i voće koje uz vitamine i mineralne tvari može sadržavati i probavne enzime koji dodatno olakšavaju probavu, zato ga je važno uključiti u raznoliku, uravnoteženu i umjerenu prehranu.

Probavni sustav i crijevna mikrobiota imaju izrazito jak utjecaj na cjelokupno zdravlje organizma stoga je jasno da čuvanjem njihova zdravlja, čuvamo svoje zdravlje, naglašava Karmen Matković Melki, dipl. ing., nutricionist. A kao pravi "stručnjak za crijeva" na našem se tržištu posebno istaknuo OMNi-BiOTiC® 6; dodatak prehrani u prahu, koji sadrži 6 raznovrsnih visokoaktivnih bakterijskih sojeva i njihovu hranu u obliku vrijednih vlakana, koja omogućuje dugotrajno razmnožavanje i nastanjivanje bakterija duž cijelog probavnog trakta. Također, sadrži i humane bakterijske sojeve koji su kompatibilni s našim organizmom. Kao i svi ostali OMNi-BiOTiC® sinbiotici, OMNi BiOTiC® 6 ispunjava sve kriterije kvalitete Svjetske zdravstvene organizacije (WHO), Svjetskog gastroenterološkog društva (WGO) te Austrijskog društva za probiotičku medicinu (OePROM).

nutricionistica omni biotic6

Proizvod koji se također temelji na provjerenim znanstvenim studijama te također sadrži 6 bakterijskih sojeva, uz nadopunu vrijednog magnezija, je OMNi-BiOTiC® POWER. Ovaj mineral posebno je cijenjen kod fizički aktivnih osoba zbog njegovog doprinosa normalnoj mišićnoj funkciji i smanjenju umora te iscrpljenosti, jer svakodnevni fizički napori, gdje guramo svoje tijelo do krajnjih granica zbog što bolje izvedbe i veće učinkovitosti, ozbiljno utječu na naš organizam. Visoki stupanj napora smanjuje protok krvi u probavnom traktu ponekad čak i do 80%. Naša učinkovitost tada je ograničena, a umor prevladava. U takvim danima, često nemamo ni dovoljno snage ni vremena za pripremu obroka, zbog čega mnogi posežu za "pojačivačem energije" Caricol®, pre- i fitobiotik koji regulira probavu i pomaže protiv napada gladi.

Sve proizvode možete pronaći  u svim bolje opremljenim ljekarnama te odabranim DM prodavaonicama, kao i na web stranici Instituta AllergoSan.

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.