Ivan Alduk ne pripada "ovom ili onom" domaćem modnom klanu i njegove kreacije nećete vidjeti na hrvatskim tjednima mode. U medijima se pojavljuje isključivo u kontekstu vlastitoga posla. Njegova decentnost i samozatajnost daju mu posebnu poslovnu uvjerljivost i ozbiljnost u radu. Upravo zato, volimo ga zvati jednostavno - hrvatski Aazzadine Alaïa. Baš kao i kod slavnog tunižansko-francuskoga dizajnera, tako i kod Alduka, njegov rad, uspjeh i poštovanje klijentica, dovoljno govore sami za sebe... Povodom lansiranja prekrasne nove blagdanske kolekcije s Aldukovim potpisom, razgovarali smo s ovim kreativnim i nezaustavljivim hrvatskim "kraljem haljina".

ivan alduk

Stigla nam je tvoja blagdanska kolekcija... Otkrij nam ponešto o inspiraciji i estetici – kako izgleda nova kolekcija s Aldukovim potpisom?
- Nova Alduk Holiday kolekcija prati ženstvenu i nosivu estetiku kojoj sam dugo vjeran i koja je prepoznata od strane mojih klijentica i modnih krugova. Krojevi prate liniju tijela ili su voluminozni, ali u svakom slučju naglašavaju struk i ženu čine modernom, svečanom i s wow efektom. Crvena boja i šljokice neizostavan su dio svake blagdanske kolekcije, a ovaj puta sam se poigrao i brokatom koji se nalazi na haljinama ili pak na tradicionalno sportskim artiklima kao što su puloveri. Holiday kolekcija je jedan naš specifičan projekt s obzirom da sam jedini dizajner u Hrvatskoj koji izbacuje kolekciju za božićne i novogodišnje prigode i domjenke.

Zaokružuješ još jednu vrlo uspješnu poslovnu godinu – na što si najponosniji u ovoj fazi?
Ovom raskošnom blagdanskom kampanjom zaokružujemo projekte za ovu godinu i to na vrlo uspješan i glamurozan način. Bila je puna promjena i ponekad hektična, ali sam jako sretan jer smo prezentirali 6 kolekcija i modnih kampanja, koje su stvarali najbolji fotografi. Također, otvorili smo novi showroom u centru Zagreba, a nedavno smo zanimljivim eventom u Sherrys baru, uz akustičnu svirku grupe Bang Bang, proslavili dvogodišnju suradnju s tvrtkom Keune Adriatic, koja je naš partneri za kosu pri projektima. Najponosniji sam na podršku i povjerenje koje uživam od strane svojih klijentica, suradnika i medija s kojima surađujemo. To me doista čini sretnim i uspješnim, prema mojim shvaćanjima.

ivan alduk

Kakve lijepe poslovne i modne planove kuješ za 2016.?
- Maleno smo tržište i treba biti ponekad lukav te sve poslovne i kreativne poteze držati u maloj tajnosti. Održiv rast i kreativni razvoj je nešto na čemu jako puno radimo kao i na činjenici da je kvalitetan proizvod i adekvatna cijena must-have mog rada i poslovanja. Održavanje kvalitete i podizanje letvice još više je ono što iz kampanje u kampanju nastojimo ostvariti, a mislim da po reakcijama javnosti vrlo često u tome i uspijevamo.

Nedavno si otvorio novi atelier u centru grada koji je prekrasno uređen – tko je osmislio dizajn interijera? Kakva estetika te vodila u uređenju prostora?
- Ideja o samom prostoru je inicijalno moja i želja je bila da se prati estetika cijelog brenda, a ruku pomoći je pružila i poznata dizajnerica interijera Mirjana Mikulec i njen tim. Ideja je bila da se očuva chic prizvuk starog građanskog stana s visokim stropovima, starim kaminima i dvokrilnim vratima te da se naglasi moderno s minimalističkim i posebnim namještajem u sivom i crnom tonu. Taburei, zastori, štenderi su posebno izrađivani, a minimalan dekor su dizajnerske lampe i fotelja te pravo cvijeće. Htio sam topao prostor koji stavlja naglasak na odjeću i u kojemu se ljudi dobro osjećaju.

ivan alduk

Iako mlad, već si godinama prisutan na hrvatskoj modnoj sceni – kada pogledaš unatrag, na dane kada si počinjao nakon Fakulteta, što se sve promijenilo u domaćoj modnoj branši?
- Skoro osam godina je prošlo od moje prve revije, a osobno sam u tom periodu sazrio na svim razinama. Život, projekti, ljudi, ali ponekad i pogreške, nauče te puno više nego Fakultet, a takvu "životnu" školu je jako dobro proći. Iz sezone u sezonu događanja i produkcija su rasli i rastu i dalje bez obzira na financijski deficit, a s njima rastu i neki dizajner te njihovi brendovi. Nažalost, jako puno dizajnera je odustalo od ovog posla, propalo i počelo se baviti drugim zanimanjima, a ja osobno ih znam barem 20-ak. Malo i specifično tržište zahtjeva puno rada, predanosti i kreativnosti kojoj vas nitko nije naučio i to je polje na kojemu mnogi zastanu. Vjerujem da je vrijeme najbolji pokazatelj te da hrvatsku modu očekuju mnoge nove lijepe etape.

Modni svijet na van uvijek izgleda jako glamurozno i privlačno, no biti vrhunski dizajner ipak prije svega znači rad, rad i rad... Kao insider, reci nam kako izgledaju tvoju radni dani...
- Upravo tako. Hrvatski dizajneri su samostalni obrtnici ili imaju svoje male timove koji moraju odjednom raditi više projekata i ponekad improvizirati. To bi trebao biti dodatan poticaj da pokažemo koliko znamo i možemo, ali naporan tempo s 12-satnim radnim vremenom ne mogu svi izdržati. Treba napomenuti da oni koji rade toliko su sretnici jer to znači da imaju posla i projekata. Odgovornosti su šarolike i osim rada na kolekcijama, kampanjama i modnim suradnjama s novinarima, stilistima i ambasadorima, potreban je iznimno kvalitetan i predan rad s klijentima, partnerima na raznim projektima ... Tu je neizostavna papirlogija, birokracija, nabake, uvoz itd... Zaposlen modni dizajner ne poznaje dosadu, a u mom slučaju je to otišlo i predaleko jer godinu dana nisam uspio otići roditeljima u Split jer naprosto nisam imao slobodan vikend.

ivan alduk

Koje kolege dizajnere posebno cijeniš na domaćoj i svjetskoj sceni – snažne osobnost koje te na neki način inspiriraju i kojima se diviš?
- Imena ćemo ostaviti po strani, a uzori i inspirativni ljudi se vrlo često mijenjaju s mojim osobnim i poslovnim rastom. No uvijek cijenim i nastojim se ugledati na ljude koji uspiju u svom poslovnom naumu, a ostanu nogama na zemlji. Nažalost takvih je sve manje i manje, a sve je više onih koji Facebook statusima i vrijeđanjem iza leđa nastoje ukaljati nečiji rad, trud i uspjeh, ne bi li se sami osjetili uspješnijima i relevantnijima no što jesu.

Koji te suvremeni modni trendovi živciraju? Što nikad ne voliš vidjeti od odjeće na nekome? Koji celebrity fenomeni povezani s modom su ti mrski?
- Osobno stvarno ne mogu razumjeti, shvatiti i vidjeti klan Kardashian i svakodnevne vijesti o njima. Ta američka izmišljotina je pošast koja ne poznaje granice, a ja uopće i ne znam zašto su ti ljudi poznati te čim se oni doista bave. Po pitanju mode sam jako demokratičan i ako netko želi nositi pidžamu na krzneni bolero i kroksice te pritom izgledati psihički sumnjivo – neka izvoli, meni ne smeta.

Kako ćeš provesti božićne i novogodišnje blagdane?
- Radno do Badnjaka, a onda se veselim sedmodnevnom odmoru. U planu je jedno kratko putovanja pa se nadam da će se ono i dogoditi. Treba napuniti baterije i odmaknuti se od posla ponekad.

ivan alduk

Kako provodiš slobodno vrijeme? Što te najbolje opušta i kako puniš baterije?
- Kvalitetno društvo. Kava, večera, kino i šetnja s psom su najbolje iskorišteno slobodno vrijeme.

Što bi savjetovao ženama – kako da se savršeno odjenu za blagdanske domjenke i partyje?
- Bitno je da odjenete ono što vam je udobno i što vam dobro stoji. Crvena i bordo, crno i zlatno te poneki brokatni detalj su moji prijedlozi za ovo blagdansko razdoblje.

Kako, po tvome mišljenju, izgleda savršeno odjevena žena?
- Mnogo je takvih izdanja, ali mislim da ponekad najjednostavniji odjevni komad poput male crne haljine zna izvući ono najljepše iz žene.

Što bi smatrao svojim najvećim uspjehom u životu? Čemu težiš na poslovom planu?
- Izrazito je teško donijeti zaključak na ovakvo pitanje jer ja osobno uvijek smatram da može bolje i više, ali sretan sam što radim posao koji me veseli i koji mi pruža dodatnu mogućnost razvoja. Mnogo je manjih i većih projekata koje ćemo raditi pod ALDUK imenom kojima se veselim, a koji su dio mojih kratkoročnih i dugoročnih poslovnih planova.

ivan alduk

Blagdansku kampanju potpisuju:

Fotografija: Šime Eškinja
Model: Gordana Dude, Talia Models
Kosa: Keune Akademija
Make-up: Mihaela Dodić

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.