Kako je, s obzirom na trenutnu situaciju prouzročenu koronavirusom, moderno školovanje djece postalo važnije nego ikada dosad, a zaštita njihova emotivnog zdravlja prioritet, razgovarali smo s osnivačicom i ravnateljicom Međunarodne osnovne škole Vedri obzori, Milenom Prodanić Tišma, koja je od rujna pokrenula britanski program Mindfulness in School, čiji je cilj osigurati zaštitu emotivnog i mentalnog zdravlja učenika

milena prodanic tisma

Prije sedam godina Milena Prodanić Tišma ostvarila je svoj san i pokrenula osnovnu školu čiji odgojno-obrazovni program osigurava učenicima obrazovanje za zanimanje budućnosti. Svjesna posljedica koje pandemija ima na emotivno zdravlje učenika, Milena je od rujna ove godine pokrenula britanski Mindfulness in School program, a Međunarodna osnovna škola Vedri obzori time je postala prva škola u Hrvatskoj koja implementira ovaj program. Cilj Mindfulness in School programa je osigurati zaštitu emotivnog i mentalnog zdravlja učenika.

Kako ste došli na ideju otvaranja škole? 
- Oduvijek sam htjela učenicima omogućiti vertikalno obrazovanje i to od rane predškolske dobi pa sve do polaska u srednju školu. Vjerovala sam u ideju otvaranja škole u kojoj će učenici biti aktivni sudionici. Klasično frontalno obrazovanje u kojem učenici nakon odslušanog gradiva idu kući i uče za ocjenu ne doprinosi razvoju njihovih kompetencija za zanimanja budućnosti. Stoga sam 2013. godine osnovala Međunarodnu školu Vedri obzori koja danas broji ukupno 116 učenika. U školi provodimo odgojno-obrazovni program u kojemu je, osim akademskih, jedna od važnih komponenti osobni rast svakog učenika u međunarodnom okruženju u kojemu slavimo različitosti, ali i njegujemo vlastiti identitet. 

Ove ste godine prvi u Hrvatskoj uveli britanski Mindfulness in School program. Na koji se način ovaj program provodi u vašoj školi?
- S obzirom na to da je Međunarodna osnovna škola Vedri obzori već 7 godina prepoznata kao lider hrvatskog modernog obrazovanja, usmjereni smo na zadržavanje visokog stupnja kvalitete i inovativnosti odgojno-obrazovnog programa. No, ono što nam je iznad svega važno je emotivno zdravlje učenika. Stoga smo od rujna ove godine, prvi u Hrvatskoj, počeli s provedbom Mindfulness in School programa. Program se primjenjuje uz redovan program kao podrška učenicima u njihovom svakodnevnom radu za razvoj koncentracije, fokusiranosti i produktivnosti. Početkom školske godine svi učitelji bili su upoznati s principima mindfulnessa, ali sam program vodi psihologica škole, koja je završila MISP (Mindfulness in Schools Project) edukaciju u Londonu. Mindfulness in Schools Project, uspostavljen od strane učitelja iz najuspješnijih škola u Velikoj Britaniji te ujedno najpriznatiji pružatelj treninga i kurikuluma mentalnog zdravlja za škole, ima za cilj poboljšati život djece, doprinoseći njihovom pozitivnom mentalnom zdravlju.

Kako izgleda nastava u Međunarodnoj osnovnoj školi Vedri obzori?
- Pozitivnu atmosferu i dinamiku zajednice, koje su nam od izrazite važnosti, potičemo tjednim susretima cijele škole. U vrijeme prije pandemije, svako jutro učenici od prvog do petog razreda započeli bi zajedničkim plesom u koji su uključeni učitelji i cijeli stručni tim. Tih pet minuta nazovamo "Wake and Shake" i zaista nam je svima jako nedostaju ta jutra. Učenici, osim engleskog jezika, na kojem se podučava, te hrvatskog jezika koji nam je u rasporedu četiri puta tjedno, imaju i dodatan strani jezik od prvog razreda.

Po čemu je Međunarodna osnovna škola Vedri obzori posebna?

- Međunarodna osnovna škola Vedri obzori posebna je po tome što svoj odgojno-obrazovni program temelji na International Primary School programu. Ovaj međunarodni kurikulum za osnovne škole, koji je usklađen s britanskim nacionalnim kurikulumom, u svojoj redovnoj nastavi primjenjuje preko 750 međunarodnih i nacionalnih škola u više od 95 zemalja diljem svijeta. S velikim ponosom mogu reći da smo od ove godine postali prva osnovna škola koja je uvela ciljeve Ujedinjenih naroda za održivi razvoj te ih integrirala u nastavu kao sastavni dio kurikuluma. No, ono što nam je osobito važno je  psihofizičko zdravlje naših učenika, stoga je naša prednost u tome što smo uvijek dostupni našim učenicima i roditeljima. Tim smjerom nastavit ćemo i dalje, a pandemija prouzročena koronavirusom potvrdila nam je ispravnost odgojno-obrazovnog programa u kojem fokus treba staviti na psihofizičko zdravlje učenika.

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.