U vrućoj ljetnoj noći, uz zvuke senzualne latino glazbe i okuse voćnih koktela, saznali smo tajnu vezu između vrhunskog muškog mirisa „Panama" i istoimenog legendarnog šešira. Nije bilo špijunskih intriga u Le Carreovom stilu, ali je bilo jako mirišljavo i zabavno

panama boellisPrvo što nam je palo na pamet pri spomenu Paname jest - roman „Krojač Paname" Johna Le Carrea (i, dakako, istoimeni film sa seksi Pierceom Brosnanom u glavnoj ulozi)... Ok, priznajemo, asocijacija nam je možda malo prozaična, ali zapravo fino odgovara kontekstu, jer priziva vruće noći, elegantna odijela, lijepe dame, voćne koktele, špijunske intrige... Sve to, prebačeno u zagrebački kontekst jedne ugodne ljetne večeri (samo bez špijunskog momenta).

O čemu je riječ? O još jednoj maštovitoj i osebujnoj prezentaciji parfema, u organizaciji ekskluzivne zagrebačke niche parfumerije Institut Parfumeur Flores i njena direktora Ivana Lozića. Naime, 9. lipnja predstavljen je u Floresu još jedan vrhunski miris, na divnom večernjem druženju uz latino melodije i šarene koktele.

Na olfaktivnoj prezentaciji poznate talijanske parfemske kuće Boellis, Ivan Lozić ispričao je zanimljivu priču o povezanosti parfema Panama i istoimenog kultnog šešira, nakon nastupa Davora Radolfija. 

Talijan Antonio Boellis otvorio je 1924. u Napulju brijačnicu koja je vrlo brzo postala poznata zbog iznimno kvalitetnog šišanja, savršenog glatkog brijanja, ali prvenstveno zbog osebujnosti osnivača brijačnice. Slava napuljske brijačnice tijekom osamdeset godina pod vodstvom Antonia Boellisa i njegove obitelji, neprestano je rasla, te se danas smatra sinonimom talijanske tradicije i kvalitete. Mirisna kolekcija pod nazivom "Panama 1924 Collection" - miris, sapun za brijanje, losion, balzam i gel poslije brijanja - priziva korleoneovsku atmosferu Napulja i sliku Antonija koji nikada s glave nije skidao svoj panama šešir. 

predstavljanje panama sesira i mirisaMiris političara i filmskih zvijezda

Kolekciju Panama 1924 je Antonijev unuk Michele Boellis, nasljednik tvrtke, posvetio svome djedu, kojemu je panama šešir bio zaštitni znak, jednako koliko su to bili kvalitetno brijanje i vrhunski proizvodi. U brijačnici su se, naime mogli pronaći i originalni brijački proizvodi i sredstva njege za muškarce, a koji su se proizvodili po tradicionalnim metodama i recepturama s početka stoljeća. 

Kolekcijom Panama 1924. dominira mješavina citrusa, cvijeta duhana i toplih začina, naročito vanilije - muževna je, dinamična i osvježavajuća, a i smišljena je kao klasičan, bezvremenski miris. Danas se ovaj miris vezuje uz profinjen stil, kvalitetu i tradiciju. Neki od slavnih klijenata kuće su Tom Cruise i George Clooney, ali i mnogi europski visoki političari, parlamentarci i vladari.

panama sportNeodoljiv šarm panamskog šešira

Uz prezentaciju mirisne kolekcije Panama 1924., u Floresu je posjetiteljima tvrtka Bella Forma predstavila najnovije modele panamskog šešira. Taj „princ" među šeširima, kako ga mnogi zovu, simbol je neprolazne ljepote, elegancije i jednostavnosti. Danas ovaj tip šešira nosi relativno mali broj osoba istančanog ukusa, koji preferiraju eleganciju i cijene najfiniju umjetničku izradu.

Ako niste znali, dodajmo i to da je izrada panama šešira vrlo delikatna vještina, a znanje o tome prenosi se s generacije na generaciju. Šešir se izrađuje od posebne vrste bambusa, rano ujutro i predvečer (a nikada po jakom suncu), kako bi zadržao vlagu i elastičnost. Najpomnije izrađeni šeširi navodno se mogu zarolani provući kroz vjenčani prsten, poput najfinije svilene marame.

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.