Mlada menadžerica Ana Bilić modna je insajderica već godinama - otkako je s nepunih 16 uplovila u profesionalne manekenske vode do danas kada, kao direktorica tvrtke Nexus komunikacije, vodi prvu hrvatsku modnu tražilicu na Internetu Mall.hr te organizira različite modne evente. Pročitajte intervju koji daje istinski uvid u stanje domaće mode

ana bilićVeć ste jako dugo u svijetu mode - od manekenske karijere, koju ste započeli kao tinejdžerka, do novog on-line projekta, Mall.hr, koji ste nedavno pokrenuli. Kako ste se (s)našli u glamuroznom svijetu mode i je li on u Hrvatskoj uopće tako glamurozan?
- Manekenstvom sam se počela baviti jako mlada, sa 16 godina... Kada govorimo o manekenskom poslu u Hrvatskoj, zaista ne možemo reći da je on glamurozan, jer su revije malo plaćene, rijetko koje snimanje editorijala je napravljeno u rangu sa slavnim stranim modnim magazinima, a zabave iza svega navedenog su isto na jednom nižem nivou i to pogotovo sada, kada recesija uzima danak i na organizaciji glamuroznih evenata. Zadnji ozbiljno glamurozan event kojeg se sjećam i koji je ostavio dojam na mene, bio je party Dom Perignona koji se održao u staroj Badelovoj tvornici, prije par godina. U čast toga, bila je pokazana i izložba umjetničkih fotografija snimljenih s Helenom Christensen.

A od revija, to je bila revija Hugo Bossa 2005., kada je nas 15-ak manekenki u unutrašnjosti Dioklecijanove palače u Splitu, nosilo novu kolekciju za nadolazeću sezonu. Na after partyju su nas, u ludim kombinacijama Hugo Boss Orangea, brodom iskrcali na mjesto na kojem smo napravile cijeli mali performance u duhu te mladenačke podkolekcije Hugo Bossa. Bilo je to lijepo doba za Hrvatsku modnu scenu.

Kakva su vaša iskustva iz modelinga?
- Jako dobra - da me netko danas pita bih li išta mijenjala iz tog perioda, odgovorila bih da ne bih ništa. Zaradila sam si super džeparac, proputovala svijetom, u ranoj dobi stekla radne navike i disciplinirala se što se tiče odgovornosti prema poslu, a sve to smatram jednim jako lijepim i pozitivnim životnim iskustvom, koje me, mogu reći, djelomično i izgradilo u osobu kakva sam danas.

BIRANJE IZ FOTELJE

Kako je nastao projekt Mall.hr, kao prva domaća modna tražilica? Kakva je njegova koncepcija? Po čemu je poseban?
- Iako sam zadnjih 10-ak godina bila okružena odjećom, cipelama i svime popratnim, u zaista velikim količinama, nikad nisam bila preveliki ljubitelj hodanja po dućanima i shopping centrima u potrazi za „baš tom haljinom" ili „baš tim trapericama", već imam dva dućana u koja idem, pa što nađem - nađem. Eventualno ako bih u nekom časopisu vidjela nešto što mi se sviđa, onda bih odmah otišla po to, ali inače zaista ne volim hodanje po dućanima. Smatram da se vrijeme može i treba pametnije iskoristiti. Za mene i moje poimanje shoppinga, cijela se stvar zakomplicirala kada je u Hrvatskoj u zadnjih par godina započeo nezaustavljiv trend nicanja shopping centara kao gljiva poslije kiše. Tako se u mojoj glavi rodila ideja kako bi bilo divno da mogu od kuće prošetati kroz sve te shopping centre i druge interesantne dućane, ne trošeći sate i sate dolazeći do tamo, parkirajući, hodajući kroz sumanute gužve. Tako je nastao www.mall.hr. Portal postoji tek 5 mjeseci i sada sadrži ponudu 30-ak dućana i oko 70 brandova, ali naš cilj je kroz godinu dana okupiti ponudu stotinjak najbitnijih dućana i preko 250 brandova. Mall.hr je prva tražilica te vrste i omogućava svakom posjetitelju da pretraži cijeli asortiman i svaki artikl pregleda u 6 različitih fotografija. Npr. tražite crnu haljinicu, na stranici uđete u ženski asortiman, izaberete haljine, odaberete u filteru boje - crnu boju i stranica vam izbaci sve crne haljine koje ima u sustavu iz dućana koji se nalaze na različitih dućana na jednom mjestu. Mall.hr je za sada samo izlog (nema on-line kupnje), ali zato su sve informacije aktualne. Nećete na portalu naći niti jedan artikl koji više nije dostupan u navedenom dućanu.

ana bilićJe li u jeku recesije bilo teško pokrenuti jedan takav projekt? Na kakve ste zapreke nailazili?
- Moram priznati da mi je u ovo recesijsko doba, kada su svi srezali troškove (pogotovo promocije), bilo doista zahtjevno objasniti oglašivaču benefit njegovog oglašavanja na ovakvoj stranici... I to pogotovo za prvih 10 oglašivača, sve poslije je išlo nekako lakše, iako ne mogu reći da se i sada ne susrećem s nerazumijevanjem općenito vezanim uz poimanje Interneta kao medija. Dosta firmi uopće ne koristi Internet kao sredstvo dolaska do svojih potencijalnih klijenata, što je meni apsolutno apsurdno ako uzmemo u obzir njegovu brzinu, savršen red i direktnu ciljanost dolaska do potencijalnih klijenata (Google, Etarget oglasi, FB grupe, itd.) Ali ne bojim se da bi internetskim portalima moglo ići lošije, jer na kraju krajeva čak i najvećim laicima je jasno da je Internet medij budućnosti.

Što vas fascinira u modi? Kako biste opisali svoj stil, što volite nositi?
- Za posao se oblačim dosta jednostavno, najčešće su to kombinacije hlača na crtu, uskih dolčevita ili košulja s kojima volim kombinirati svilene marame ili velike komade nakita (glomazne narukvice ili ogrlice). Ali zato sam bez obzira na visinu od 179 cm uvijek u visokim potpeticama. Cipele su moja velika strast i to je nešto za čime sam apsolutno luda, pa u skladu s time uspijevam cijeli radni dan provesti u petama od 10 ili 12 cm.

VAŽNO JE BITI FOKUSIRAN NA SVOJ CILJ

Tko vam imponira od svjetskih modnih faca - dizajnera, fotografa, modela...?
- Od modela bih izdvojila Gisele Bundchen, manekenku koja je na početku svoje karijere 7 godina hodala po kastinzima bez nekog prevelikog uspjeha, snimivši tu i tamo neku kampanju i noseći neku reviju, da bi na kraju zahvaljujući svojoj beskrajnoj upornosti i vjeri u sebe postala jedna od najplaćenijih manekenki današnjice. Ona još dan-danas ne partija, nema afera iza nje, već radi, ulaze u nove projekte, dizajnira, bavi se nekretninama. Sviđa mi se pouka njenog života, da je sve moguće, ako to dovoljno žarko želiš, a ono što ja dodatno cijenim je to da je uspjela ostati normalna tih 7 godina i fokusirana na svoj cilj. Većina cura u tom periodu izgubi kompas i završe u svakakvim čudnim smjerovima .

Kako biste ocijenili modne portale i blogove? Koje osobno volite i pratite, domaće i strane?
- Pratim ih zaista puno, ali nabrojat ću neke koje zaista volim... Od stranih jako volim The Cool Hunter , site koji zaista dobro prati suvremenu umjetnost, fotografiju, arhitekturu, dizajn, modu... Također jako volim Interview magazin on-line izdanje, jer imaju genijalne intervjue sa razno raznim kreativcima . Od domaćih ih pratim dosta, jer moram biti u toku sa svime što se događa na „hrvatskom internetskom nebu", ali moram priznati da sam veći fan stranih lifestyle portala i blogova.

NE UNOSIM EMOCIJE U POSAO

Koje su putevi razvoja vašeg projekta?
- U prosjeku jedanput mjesečno nadodamo neku novu rubriku, za sada korisnik našeg sitea može čitati vijesti o pristiglim kolekcijama, o novootvorenim dućanima, blog rubriku naše inhouse blogerice, printati popust bonove koje može iskoristiti u dućanima koji su dali popust registriranim korisnicima Mall.hr-a, zatražiti provjeru dostupnosti svakog artikla koji se može naći na stranici, primati newslettere itd. Jedan od noviteta koji ćemo uskoro uvesti jest mogućnost da svaki korisnik zaigra nagradnu igru i svaki mjesec osvoji bogate nagrade naših oglašivača (Karla cipele, haljine iz Modiana avenija mode, sat iz Watch Centra itd..)

mall.hr

Jeste li se možda u nečemu razočarali u svojim poslovnim suradnjama? Kakva su vaša iskustva u poslovanju, s obzirom na još uvijek relativno lošu percepciju weba kao medija u Hrvatskoj?
- Jedno od glavnih pravila koje me još davno naučila moja majka, koja je već 15 godina poduzetnica i vlasnica oftalmološke poliklinike Bilic Vision, jest da ne unosim emocije u posao. Sve što mi se dogodilo u poslu, dobro ili loše, ne dopuštam da utječe na mene u smislu razočaranja ili podcjenjivanja konkurencije, već naučene lekcije, te ispravljanja smjera u kojem će se moj projekt i sama karijera kretati. Jedini istinski problem s kojim se svakodnevno susrećem je nelikvidnost, te sveopća panika koja vlada među firmama, jer se nekima smanjila prodaja čak i do 70 %. Takvim klijentima predstaviti web kao koristan medij, je blago rečeno teško. Firmama koje i danas imaju više manje zdrave promete predstaviti benefit prisutnost na Mall.hr-u je puno lakše, a i onda je suradnja a takvim firmama dugoročno gledano puno bolja.

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.