Nekako se dogodilo da je ove jesenske sezone upravo slavni japanski dizajner Kenzo glavna zvijezda modnog i beauty svijeta... Istina, Kenzo je zapravo uvijek zvijezda, jer nas već godinama ne prestaje očaravati svojim fascinantnim modnim i mirisnim kreacijama, ali ove jeseni, zahvaljujući suradnji s nekoliko brendova, Kenzo – njegova moda i parfemi – postali su pristupačniji široj, a i mlađoj klijenteli

kenzo takada

Kenzov bogati print i kolorit nosit će se ove hladne sezone na ulicama, a miris koji potpisuje s beauty kućom Avon, nazvan jednostavno Life, već je postao mirisni bestseler sezone. Za svoj novi parfem koji je realizirao za Avon, Kenzo nije mogao smisliti bolje ime – "Život" – jer ono što kod Kenza toliko volimo, upravo je slavljenje života, eksplozivna energija, čudesne boje i čarobne parfemske note, koje već desetljećima slaže u nezaboravne mirisne kreacije. Kenzo Takada po mnogočemu je revolucionaran. Svoju je legendarnu modnu kuću osnovao 1970. u Parizu i postao prvi japanski modni dizajner s pariškim sjedištem. Još od mladih dana, kada je počeo sa skiciranjem, kreiranjem i šivanjem, kako si nije mogao priuštiti skupe, originalne tkanine, pronalazio je materijale na buvljacima i u second hand shopovima. Kako je u životu svaki nedostatak znao pretvoriti u prednost, tako je, kombinirajući nespojive tkanine i uzorke, stvorio temelj estetike kuće Kenzo – njegova moda fascinatnan je koloristički i teksturalni miks. Osim toga, Kenzo vješto spaja etno elemente svih dijelova svijeta, zahvaljujući čemu je postao dizajner koji ruši i nadilazi granice i stilove. Nakon što je završio Bunka Fashion College u Tokiju, sredinom 60-ih preselio se u Pariz i marljivo odradio networking, gradeći veze i kontakte u medijima, među potencijalnim buyerima i klijentima. Nakon što je pokrenuo svoju modnu kuću, uspjeh je bio strelovit jer Kenzo je u parišku modu donio neočekivane i sasvim nove trendove – dinamičan, mladenački, neobuzdani jungle miks boja, uzoraka, tekstura, krojeva... Kenzovi mirisi gotovo su svi bili komercijalni hit – ne samo zbog čarobnih floralnih nota, već i zbog čudesnog dizajna ambalaže. S velikim Kenzom, imali smo prilike razgovarati povodom lansiranja mirisa Avon Life, koji je također, još jedna očaravajuća oda cvijeću, posebno ljubičici, koju Kenzo obožava...

Slavni američki pjesnik Oliver Wendell Holmes jednom je prilikom rekao: "Sjećanja, mašta, emocije... - sve je to puno lakše probuditi putem mirisa, nego putem bilo kojeg drugog osjeta..." Slažete li se s time?
- Apsolutno. Miris je jedan od najjačih okidača emocija, sjećanja, asocijacija... U tradicionalnom japanskom domu, uvijek postoji drvena kupaonica. Voda i vlaga izvlače miris drveta i čine ga intenzivnijim tako da me drvenaste note u mirisima uvijek podsjećaju na djetinjstvo. Nedavno sam bio u Kyotu, tijekom tradicionalnog japanskog Festivala dječaka – Tango no Sekku. Tom prilikom, na pod kupaonice stavlja se list ili cvijet irisa... To je mirisni detalj koji obožavam i koji me također vraća u djetinjstvo.

Je li stvaranje parfema slično kao i kreiranje odjeće?
- U modi, uvijek sam bio vrlo precizan i točno sam znao što želim. Uvijek sam rušio pravila, pomicao granice i čvrsto vjerovao u vlastiti instinkt – i doista, u tome sam uvijek uspijevao. Takav stav imam u svemu što stvaram, pa tako i u kreiranju mirisa.

kenzo takada

Što vas je inspiriralo kada ste počeli stvarati miris Avon Life?
- Želio sam napraviti miris koji će utjeloviti moj multikulturalni identitet, bez ikakvih kulturnih ili geografskih granica. Miris čija emocija putuje kroz sve nacije i zemlje. Želio sam da se svaka žena i muškarac, koji nose ovaj miris, mogu identificirati s njime jer mi je kozmopolitizam izuzetno važan.

Bočica mirisa Avon Life prekrasna je i vrlo specifična... Ima za vas posebno značenje...
- Istina – bilo mi je vrlo važno da, usprkos mom multikulturalnom identitetu, bočica reflektira moje najdublje korijene – moje japansko nasljeđe. U Japanu svaka obitelj ima svoj grb, a grb moje obitelji je cvijet zvončice, koja je slična ljubičici. Cvijeće mi je vrlo važno u životu – moja moda i parfemi uvijek su se na neki način vrtili oko cvijeća. Želio sam u bočicu udahnuti svoju poruku na vizualan način pa sam intenzivno radio s Avonovim timom dizajnera da oživimo ljubičicu na bočici na jedan moderan i cool način. Rezultat je kombinacija nekoliko elemenata – bočica je okrugla, mekog oblika, s čepom u obliku ljubičice, koju smo realizirali na geometrijski, moderan način. Želio sam da čep bude zanimljiv, ali i taktilno osebujan. Teksture, tkanine, materijali – meni je sve to jako važno – pa sam želio da čep bude zanimljiv na dodir. Parfem je vrlo iskričav, vibrantan i živahan pa sam htio da bočica reflektira njegovu osobnost.

kenzo takada

Koji su vam dijelovi tehničkog procesa stvaranja bili najzanimljiviji?
- Uvijek mi je u procesu stvaranja najzanimljiviji dio – suradnja. Tako je bilo i ovoga puta. Osmišljavajući i realizirajući miris Avon Life, imao sam priliku raditi s Avonovim kreativnim timom, a pred nama nije bila laka zadaća – radili smo na tome da udahnemo nove elemente i dodir modernosti u moj uobičajeni tradicionalni dizajn. Iznimno sam ponosan na ovu suradnju i uživao sam u kreativnom procesu.

Svoju ste liniju odjeće lansirali u Parizu 1970. Ona je bila inspirirana crtežima koji su nastali 1964., tijekom vašeg putovanja iz Japana u Pariz... Koliko putovanja imaju utjecaj na vaš stvaralački proces?
- Uvijek sam obožavao putovati. Kada sam iz Japana krenuo u Pariz, nisam imao novca za zrakoplovnu kartu pa sam išao brodom i na tom putu posjetio mnoge zemlje... Put je bio dug, a ja sam prošao Kinu, Vijetnam, Indiju, Egipat, Španjolsku, veliki dio Francuske... To je putovanje na mene ostavilo dubok dojam... Očarale su me boje, mirisi, kulturni elementi... Sve je bilo tako vibrantno i novo za mene. Došao sam iz Japana, koji je tada bio iznimno industrijski, tehnički nastrojen, pa me oduševila ljepota i ležernost Pariza...

kenzo takada

Kako su Internet i digitalno doba utjecali na vaše promišljanje stvaranja, na inspiraciju i istraživanje novih stvari...?
- Ne previše... Ništa ne može zamijeniti – dodir, gledanje i slušanje realnoga, miris koji osjećate uživo, razgovor koji s nekim vodite u četiri oka... Volim upoznavati nove ljude, putovati, isprobavati hranu, osjetiti, omirisati druge kulture... - to je za mene istinska inspiracija.

Kako se odmarate i punite baterije?
- Punim baterije kroz otkrivanje novih stvari – volim se družiti s ljudima i iskusiti sve što još nisam... Da, mislim da je to pravi odgovor – baterije mi pune nova otkrića.

Kakve emocije želite probuditi kod ljudi koji nose vaš novi miris?
- Po mom mišljenju, miris koji nosite nikada ne smije biti pretežak, treba biti svjež i lagan. Želim da donese sreću i zadovoljstvo onome tko ga nosi i miriše. Zamislite prekrasan sunčani ljetni dan, bez obveza, bez užurbanosti i posla... Nadam se da miris Avon Life donosi sreću, ljepotu i osvježenje, ali i osnaženje onome tko ga nosi. Ovaj miris nema granica – zato se zove Život – savršen je bilo gdje – na poslu, na putovanju ili dok se odmarate i relaksirate u ugodnosti svoga doma...

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.