Biti samohrani otac tinejdžerici može biti veliki izazov. Život s tinejdžerima zna biti stresan i ponekad iscrpljujući, a kada su u pitanju tjelesne promjene i menstruacija, mnogim je očevima potrebna pomoć i savjetovanje. INTIMINA predstavlja rezultate istraživanja o tome koliko su samohrani očevi pripremljeni za razgovore o menstruaciji sa svojim kćerkama

intimina report

Nakon mnogih upita samohranih očeva o tome kako razgovarati s kćerima o menstruaciji, INTIMINA je otišla korak dalje i provela istraživanje* na 1258 očeva s kćerkama u dobi od 10 do 15 godina u Velikoj Britaniji, SAD-u, Francuskoj, Italiji i Španjolskoj. Cilj istraživanja bio je saznati koliko očevi znaju o menstrualnom ciklusu i koliko im je ugodno o njemu razgovarati sa svojim kćerima.

Iako su rezultati ohrabrujući, mnogim očevima treba malo pomoći i dodatne edukacije o razgovoru o menstruaciji. Alati poput knjige i audio knjige The Wonder Girls Guide Book brenda INTIMINA može biti od pomoći pri započinjanju razgovora s tinejdžerima. Prema istraživanju brenda INTIMINA, 78% očeva razgovaralo je o menstrualnom ciklusu sa svojim kćerima. S druge strane, 22% uopće nije razgovaralo sa svojim kćerima o menstruaciji. Čak 80% ispitanika smatra da je odgovornost majke naučiti svoju kćer o menstrualnom ciklusu. Ipak, 44% misli da je odgovornost na ocu. 25% očeva pak smatra da je to odgovornost liječnika, 19% smatra da je to posao učitelja, a 13% smatra da je odgovornost na kćeri da sama nauči o menstruaciji i menstrualnom ciklusu.

Kada je riječ o poznavanju menstrualnog ciklusa, 72% očeva vjeruje da je njihova odgovornost znati o menstrualnom ciklusu za svoje kćeri. Dodatno, 70% ih smatra da znaju dovoljno o menstrualnom ciklusu da bi ga mogli objasniti svojoj kćeri. Iznenađujuće, 64% očeva tvrdi da može samopouzdano objasniti menstrualni ciklus, dok 58% smatra da treba dodatnu edukaciju o ovoj temi. Ali nije svim očevima ugodno razgovarati o menstruaciji. Istraživanja pokazuju da veliki postotak očeva smatra menstrualni ciklus neugodnom temom za razgovor sa svojim kćerima: 63% u SAD-u, 57% u Velikoj Britaniji, 44% u Francuskoj, 38% u Španjolskoj i 34% u Italiji.

Menstruacija je osjetljiva tema i za očeve i za njihove kćeri. Započinjanje takvih razgovora nije lako kada tinejdžerice prolaze kroz razne hormonske i fizičke promjene. Na pitanje tko će najvjerojatnije prvi pokrenuti temu o menstrualnom ciklusu, 43% očeva reklo je da će oni, 39% da će njihova kći, a 17% da niti jedno neće pokrenuti tu temu. Nije neobično da očevi kupuju menstrualne proizvode za svoje kćeri. Dok 60% kupuje higijenske uloške, 30% tampone, 22% menstrualne gaćice i 15% menstrualne čašice, 16% ispitanih očeva ne kupuje menstrualne potrepštine za svoje kćeri.

Većina očeva osjeća se ugodno razgovarajući sa svojim kćerima o menstruaciji (64%). Ipak, 14% očeva osjećalo se neugodno i objasnilo je zašto: 53% smatra taj razgovor nezgodnim, 39% misli da je to osjetljiva tema, a 34% se boji da će ih kći pitati nešto na što ne znaju odgovor, 32% je zabrinuto da će reći nešto krivo, 32% ne zna dovoljno o temi, a 21% se ne može poistovjetiti s temom.

Zanimljivo je da većina očeva razgovara s kćerima o menstrualnom ciklusu na kauču u dnevnoj sobi (35%) ili u kćerinoj spavaćoj sobi (19%). 10% priča o menstruaciji za stolom, a ostalih 10% priča o tome u šetnji. Na pitanje gdje pronaći više informacija i naučiti o menstrualnom ciklusu, većina ispitanih očeva u svakoj zemlji odgovorili su - kod ženskih članova obitelji: 61% Velika Britanija, 64% SAD, 55% Italija, 40% Francuska, 52% Španjolska. Drugi očevi traže informacije u edukativnim člancima (34%), kod prijateljica (31%) ili čitaju edukativne knjige (27%), gledaju edukativne YouTube videe (26%) te čitaju edukativne materijale na društvenim mrežama (17%). Manji postotak ispitanika (7%) bi se obratio muškim prijateljima ili muškim članovima obitelji.

Vremena se mijenjaju. Istraživanje brenda INTIMINA pokazuju da menstruacija više nije tabu. Ohrabrujuće je da većina očeva i samohranih očeva shvaćaju da moraju znati činjenice o menstrualnom ciklusu kako bi pokazali podršku i ljubav svojim kćerima koje prolaze kroz osjetljivo razdoblje puberteta.

*Istraživanje brenda INTIMINA provedeno je na 1258 očeva s kćerima u dobi od 10-15 godina iz Ujedinjenog Kraljevstva, SAD-a, Francuske, Italije i Španjolske. Istraživanje je proveo Censuswide u srpnju 2022.

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.