Znatiželjna, pametna i istinska avanturistkinja, Helena Rubinstein brzo je shvatila da je ljepota neupitno povezana sa znanošću. Njezin munjeviti uspjeh u Europi i Americi svrstava je u jednu od najvećih poslovnih žena u svjetskoj povijesti

demi moore, wantedNovi, nedavno lansirani iznimno ženstveni miris "Wanted", ponovno je aktualizirao veličinu i snagu branda Helena Rubinstein. Ostvaren 28 godina nakon čuvenog parfema "Baryni", djelo je Hervéa Van der Straetena. Zlatna traka na vratu bočice nalikuje na narukvicu koju nosi ambasadorica proizvoda, glumica Demi Moore, a sastavljen je od magnolije, ylang-ylanga, irisa i planinskog drveta, te podsjeća na opojnost zaljubljenih.

Sama na svijetu

Saga je započela kao sasvim obična priča, dok trenutno posjeduje sve „sastojke" mita. Junakinja, Helena Rubinstein rođena je 1872. godine u Krakowu i potjecala je iz poljsko-židovske obitelji. Buržoaskih korijena, svi članovi obitelji su bili okrenuti umjetnosti ili znanosti. Helena, rođena kao Chaja, najstarija od osam kćeri, rano je odlučila osloboditi se teškoća siromaštva i stagnacije, pa odmah nakon punoljetnosti, sama odlazi u Australiju.

Da ne zaboravi rodnu Poljsku, u zavežljaju nosi nekoliko kutijica kreme koju je ostvarila s prijateljem - mađarskim kemičarom. „Izmiješali" su trave, narančinu koru i bademe. Krema koju je nazvala "Valaze", pomaže joj sačuvati bisernu kožu, posve različitu od kože australskih žena, neprestano izloženih suncu i vjetru. Hranjiva pomada čiji naziv znači "Božji dan", bila je baza uspjeha buduće kozmetičarke i poslovne žene. Svjesna svih prednosti vlastitog proizvoda, obogaćuje formulu, anonimno, u malom laboratoriju jedne ljekarne. Uspjeh je ogroman, neočekivan i jako isplativ. Već 1902. osniva marku s vlastitim imenom i otvara dućan u Melbourneu.

„Znala je predvidjeti i pogoditi ukus žena te davne epohe. Odmah je opremila prostor s kabinama, izmislivši na taj način koncept instituta ljepote. Također je razumjela kako je najvažnije adaptirati formulu mađarskog kemičara različitim tipovima kože.", tvrdi povjesničarka Madeleine Leveau Fernandez, autorica zanimljive biografije, jednostavno nazvane „Helena Rubinstein".

helena rubinsteinZnatiželjna, pametna, istinska avanturistkinja, brzo je shvatila da je ljepota neupitno povezana sa znanošću. Napušta Australiju, pa na četiri strane svijeta pronalazi znanstvenike i odmah se sprijateljuje s najnadarenijima. U Parizu je susrela sunarodnjakinju Mariju Sklodowsku Curie, od koje je naučila da tijelo diše kroz kozu. Zato je voljela naglasiti:

„Moja stalna nastojanja da budem avant-garde znanstvenih istraživanja uvjerila su mnoštvo liječnika u značaj ljepote". Još jednom je pokazala ogromno vizionarstvo jer je, u vrlo kratkom roku, sasvim osvojila Stari kontinent.

Inovacije ljepote

Dok prvi svjetski rat razara Europu, Helena djeluje u New Yorku. Konkurentica joj je dobro ustaljena Elizabeth Arden, koja je aktivnosti obitelji Rubinstein nazivala „pokušajima poljske mafije", jer je sposobna i spretna kozmetičarka Helena u svoju tvrtku uposlila sve sestre, ali i veliki dio obitelji. Amerikanke su odmah prihvatile njezinu suvremenu viziju ljepote. Posebno jer je stalno inovirala. Najprije maskaru "Waterproof", već 1939. godine, a dva desetljeća kasnije i automatsku maskaru, poznatu "Long Lash" i danas vrlo traženu. Zatim je uvela hidroterapiju, potom muške institute ljepote, čak i marketing, odnosno reklame i naposljetku, kozmetičke kampanje.

„Godine 1941., prilikom objavljivanja poznatog mirisa "Heaven Sent" u New Yorku, organizirala je poseban reklamni događaj. Gradom su letjeli raznobojni baloni, zanimljivih poruka i sa znalački zavezanim bočicama", prisjeća se Elisabeth Sandager, trenutno generalna direktorica marke.

U tom razdoblju, Helena Rubinstein koja je isticala da „nema ružnih, nego samo lijenih žena", osniva prve tečajeve ljepote, učeći pripadnike oba spola pravilnom i vještom šminkanju kao i njezi. Objavljuje i vlastitu knjigu "Estetičarka sam"! Istinska kozmopolitkinja, stalno putuje između Novog i Starog svijeta, polako namećući vlastiti label cijeloj planeti.

Najbogatija Amerikanka

U New Yorku i Parizu provodi vrijeme u društvu Marca Chagalla, Salvadora Dalija, Louise de Vilmorin, Colette, Missie Sert i Louisa Marcossisa. Postala je "Carica kozmetike", kako ju je zvao Cocteau, a često je pozirala najpoznatijim slikarima. Jedino Picasso nije završio njezin portret, navodno zbog daminog autoritativnog karaktera. Htio ju je preobraziti, što mu nije uspjelo. Coco Chanel je često podsjećala javnost na njihovu zajedničku odlučnost, upečatljivost i osobitost. Voljela je podvući - "Postoji jedna Gospođica - ja i jedinstvena Gospođa - Helena Rubinstein"!

helena rubinstein

Međutim, suprug Helene Rubinstein, Edward Titus, kojeg je obožavala, teško podnosi njezina odsustva i prezaposlenost. Da bi spasila brak, 1928. godine prodaje tvrtku braći Lehman, za osam milijuna američkih dolara.

„Godinu dana kasnije ponovno je kupuje za samo dva milijuna, radi svjetskog kraha. Nije uspjela održati bračnu zajednicu, ali je postala najbogatija Amerikanka", prisjeća se Elisabeth Sandager. Nakon rastave dugo je bila sama. Skoro desetljeće kasnije, 1938. godine ponovno se udaje. Izabranik je ruski princ Artchil Gourielli. Ali Titus ostaje čovjek njezina života.

Odlazak

Helena Rubinstein se ugasila 1965. godine u dubokoj starosti. Dvojici sinova ostavila je ogromno bogatstvo, ali od tada započinju neprestane prodaje tvrtke. Danas je ona dio multionacionalne kompanije L'Oréal. Osnivačica je maštala o "tvrđavi koja će odolijevati vremenu", pa u L'Oréalovim laboratorijima pokušavaju ostvariti njezine želje. Početkom zadnjeg desetljeća 20 stoljeća, izašao je na tržište čuveni "Face Sculptor", prvo sredstvo koje je u cijelosti konkuriralo kirurškim zahvatima uljepšavanja.

Slavna ambasadorica

Za predstavljanje branda odabrana je Demi Moore, čija osobnost podsjeća na odlučnost Helene Rubinstein. Glumica označava moć i slobodu moderne samosvjesne žene.

demi moore, helena rubinstein

Najnoviji pothvati usmjereni su na ponovno ostvarivanje mirisa, što ih je marka u jednom trenutku prestala proizvoditi. Poseban napredak je činjenica da segment povećava poslovanje za 50%. "Wanted" su napravila dva "nosa" kuće : Dominique Ropion i Carlos Benaim. Posjeduje američku svježinu zahvaljujući posebnoj upotrebi i spravljanju jabuke, te zvončića, dok se europska čulnost naglašava irisom i ljubičicom.

Ali pravi zadatak predstavlja primjena biotehnike: „Započinjemo novu eru 'zelenom kemijom'", ponosno naglašava Montasier i dodaje: „Ubrzo ćemo uzgajati biljne stanice koje će, kao sastojci proizvoda za njegu, deset puta uvećavati djelovanje. I ovaj domet potvrđuje osnovu marke i njezin credo: Live Brilliantly!"

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.