Josef Nadj, jedan od najvećih koreografskih majstora današnjice, gostuje na Riječkim ljetnim noćima profinjenom predstavom, koja je izrasla iz najbolje japanske kazališne tradicije. Prava stvar za savršeni teatarski užitak

shobogenzo, josef nadj„Sho-bo-gen-zo"(Vidoviti putovi), koreografsko-glazbeni projekt Regionalnog kreativnog ateliera „Josef Nadj" iz Kanjiže, u režiji i koreografiji osnivača toga Ateljea Josefa Nadja na programu je festivala „Riječke ljetne noći" u srijedu, 22. srpnja 2009. u 20,30 sati u HNK Ivana pl. Zajca.

Predstava se temelji na najvažnijem djelu starog japanskog zen majstora iz 13. stoljeća Dogena čije riječi pozivaju čovjeka da teži ka spoznaji istine. U projektu sudjeluju, uz redatelja i koreografa Josefa Nadja koji se ovom prilikom predstavlja i kao glumac, francuski i mađarski umjetnici. To su francuska glumica Cecile Loyer, francuski kontrabasist i pjevač Joelle Leandrea, dok mađarski glazbenik Ákos Szelevényi svira udaraljke i puhačke instrumente.

Josef Nadj već je dugi niz godina fasciniran dalekoistočnom kulturom stoga ne čudi što je poznavatelj dalekoistočnih vještina, butho plesa kao i akrobacija. „Sho-bo-gen-zo" sveta je knjiga japanskog budizma i kako redatelj i koreograf Josef Nadj navodi, taj pojam nije moguće objasniti govorom ili rečenicom već ga treba prenijeti tihim razumijevanjem „od moje duše do vaše."

No „Sho-bo-gen-zo" znači cijeli svemir, sve što postoji, kao što znači i riznica u kojoj se drži najviša, najšira, najdublja istina, bit dharme, Budina svijest. Knjigu „Sho-bo-gen-zo" kompilirao je utemeljitelj soto-zena Dogen zenji između 1231. i 1253. godine. Danas ti zapisi ne zanimaju samo proučavatelje budizma nego i filozofe, psihologe, liječnike, matematičare, fizičare i druge. Izvan religije, ova nam knjiga daje metodu nalaženja unutrašnje slobode, sreće, univerzalnog mira i vječne istine. Svrha je knjige objasniti kako učiti i upoznati svoj stalni i beskrajni um i život. „Sho-bo-gen-zo „ nije logična knjiga. Nije ni nelogična. Ona je izvan svake logike." 

O autoru:

Josef Nadj rođen je u Kanjiži 1957. godine, studirao je etnografiju i glazbu u Budimpešti gdje ga András Kecskés uvodi u svijet pantomime. U Parizu uči od velikana kao što su Marcel Marceau i Étienne Decraux. Prvu samostalnu produkciju - „Pekinšku patku" ostvaruje 1987. godine kada ga kritika proziva originalnim autorom srednjoeuropskog kruga. Kada je to moguće, predstave sadrže živu glazbu na pozornici kao što je to slučaju u „Sho-bo-gen-zu". Kazalište Josefa Nadja danas govori „autentičnim ravničarskim kazališnim jezikom" na svjetskoj razini. Josef Nadj dobitnik je mnogobrojnih priznanja i nagrada poput Nagrade BITEF-a, nagrade festivala u Avignonu, Hamburgu, Cividaleu, Perigauxu te „Zlatne maske Moskve" za predstave „Woyzeck" i „Čuvari sna". Godine 2001. dobiva europsku kazališnu nagradu „Grand prix Taormina". Od 1995. godine ravnatelj je Centra Chorégraphique National d'Orléans. Proglašen je francuskim Vitezom kulture. Godine 2006. bio je suravnatelj festivala u Avignonu, a te godine počinje s radom i njegov Regionalni kreativni atelje „Josef Nadj".

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.