Petar Krajačić Vilović fotograf je rijetkog talenta i još rjeđe estetske profinjenosti. Ovaj mladi, 32-godišnji Zagrepčanin, fotografijom se profesionalno bavi već godinama, samozatajno gradeći prepoznatljiv umjetnički rukopis koji ne podliježe nikakvim pomodnim prolaznim trendovima. Predstavljamo vam njegovu virtualnu izložbu fotografija koncipiranu ekskluzivno za Feminu - pogledajte Petrove "Pejzaže" - 12 prekrasnih krajolika snimljenih diljem Hrvatske

petar krajačić vilović

Iako Petar Krajačić Vilović prvenstveno radi za medijske kuće i komercijalne klijente (među ostalima i Feminu.hr), uvijek pronalazi vremena za realiziranje vlastitih umjetničkih projekata koji čine najveću vrijednost njegova opusa. Posebno treba spomenuti da je Petar jedan od rijetkih domaćih fotografa koji se bavi infra-crvenom fotografijom te osim digitalnog fotoaparata nerijetko koristi i analogni. Iako će profesionalno odraditi sve što se od njega očekuje u studiju, najsretniji je kada radni dan provodi na terenu i kad mu se pred objektivom nađu zaboravljeni i zapušteni motivi poput starih dvoraca, pustih šuma, divljih krajolika... Upravo takvim, naoko trivijalnim motivima, Petar će na svojim fotografijama udahnuti dašak specifične, melankolične i jedinstvene ljepote.

Odrastao si u umjetničkom okruženju – umjetnost, glazba i fotografija uvijek su bile važne sfere tvoga života. Kada pogledaš unatrag, u svoje formativne godine, što je najviše utjecalo na estetiku fotografije kakvu njeguješ?
- Teško mi je reći da su formativne godine završile jer smatram da se svatko treba neprestano razvijati u poslu koji radi, pogotovo u fotografiji. Oduvijek sam naginjao malo mračnijoj i težoj estetici, tako da mi je i odabir ostalih umjetnosti bio u skladu s time, no mislim da, uz fotografiju, glazba čini bitan dio mog života i kad slikam na terenu, volim se nadahnuti njome

Kako izgleda jedan tvoj radni dan? Posebno kad radiš na terenu?
- Pazim da ne dolazim na posao nepripremljen. Kada znam kakav mi zadatak predstoji, istražujem, inspiriram se i tek tada odlazim na slikanje. Teren je puno teže kontrolirati nego studio, ali daje i više mogućnosti, tako da je svaki posao novi izazov. To i jest ono što me kod ovog posla toliko privlači jer svaki novi dan iznova zahtjeva kreativnost. Nakon obavljenog slikanja slijedi ne manje zanimljiv rad na računalu gdje se sirovi materijal pretvara u ono što sam na početku zamislio i, osobno najteži dio posla, finalni odabir slika.

Koje domaće kolege fotografe posebno cijeniš i zašto? A koje strane?
- One koji su vjerni sebi, posvećeni svom poslu i koji se ne pokušavaju izdići omalovažavanjem tuđih radova i osobnosti. Posebno cijenim ljude koji pokušavaju obrazovati nove generacije fotografa i naučiti ih „fotografski" razmišljati, poput Damira Tiljka. Što se tiče stranih, volim istraživati relativno nepoznate autore na Internetu, autore koji (još) nisu stekli ime na svjetskoj fotografskoj sceni ili namjerno ne rade profesionalno, a koji svojom svježinom pristupa i iskrenošću rada nadmašuju mnoga etablirana imena.

pejzaži, petar krajačić vilović

pejzaži, petar krajačić viloivć

Što te smeta u fotografskoj profesiji u Hrvatskoj?
- Prije svega, ne postoji zaseban studij fotografije na kojem bi se mladi talenti mogli razvijati i učiti o modernoj fotografiji i njenoj komercijalizaciji. Cijela kulturna i socioekonomska situacija u Hrvatskoj neplodno je to za mlade talente koji se žele dokazati na tom polju, tako da se uz samu fotografiju moraju baviti i drugim, često nelaskavim, poslovima kako bi usto mogli raditi i posao koji vole i u kojem su dobri.

Što bi smatrao svojim najvećim uspjehom u karijeri?
- Da činim ljude sretnima sa svojim slikama, radeći posao koji volim.

Zašto te privukla infra-crvena fotografija i kako nastaju fotke koje radiš u toj tehnici?
- Privukla me jer daje osjećaj slika koje kao da su snimljene između dva svijeta, ovog našeg, kojeg spoznajemo svojim osjetilima, i onog drugog, mističnog, koji nam je neuhvatljiv, a kojeg smo opet svjesni. Slikam ih na ostacima infra-crvenih filmova, koji se, nažalost, više ne proizvode, i starinskim fotoaparatom iz sredine prošlog stoljeća. Sve se to uklapa u priču starih, zaboravljenih stvari, što su uglavnom i motivi koje tom tehnikom slikam.

infra-crvena fotografija, petar krajačić vilović

Kakva su tvoja iskustva rada s klijentima (privatnima i komercijalnima)? Pretpostavljam da nailaziš na razne prohtjeve, karaktere, odnose...
- Trudim se saslušati ih što bolje mogu da shvatim njihovu viziju i ukažem im na neke stvari koje na fotografijama ne ispadaju dobro, tako da je dobra komunikacija temelj rada sa svim klijentima, malim i velikim. Drugi problem je potplaćenost educiranog i opremljenog fotografa što je veliki problem u Hrvatskoj, kao i sama definicija „fotografa" općenito. Kako smo dio društva u kojem su se srozale mnoge vrijednosti, tako ni odnos prema fotografima i fotografiji nije ostao iznimka.

Što misliš o maniji Instagrama?
- Mislim da je približila fotografiju većem broju amatera nego što bi to inače bio slučaj, a možda nekog potakne da se i ozbiljnije počne baviti fotografijom. Uostalom, i mnogi profesionalci u svijetu ne zaziru od fotografiranja upravo Instagramom!

A o prevelikom korištenju Photoshopa?
- Svo ovisi za što se koristi - da li za dobivanje efekata koje inače nikada ne bi bili mogući, nečiju eksploziju kreativnosti, osjećaj nadrealnosti i stvaranje fantastičnih svjetova ili za krivotovorenje ljudskog tijela u službi boljeg plasiranja proizvoda, ne misleći na posljedice.

petar krajačić vilović

Koji su tvoji trenutni planovi i projekti na kojima radiš?
- Radim na pripremi knjiga o hrvatskim dvorcima i utvrdama te organiziranju nekoliko izložbi... U svakom slučaju, dani su mi prekratki za sve što bih volio napraviti!

Koga bi od slavnih osoba volio fotkati?
- Neke poput Toma Waitsa ili Garya Oldmana, ljude koji pršte karizmom i nose sjaj u očima. Ljude koji se bave umjetnošću u raznim oblicima i u kojima bih volio uhvatiti "ideju".

Bojiš li se ponekad nedostatka inspiracije?
- Da. Mislim da se svatko tko se bavi kreativnim poslovima u jednom trenutku nađe oči u oči s nedostatkom inspiracije i kreativnosti. Važno je samo nositi se s time i ne očajavati jer je to sve dio procesa stvaranja.

Pogledajte virtualnu izložbu Petra Krajačića Vilovića: "Pejzaži"

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.