Ima tih reklama koje su takve da mokre kose iskačem iz kade, zalijem pola kupaonice i poskliznem se na pločice samo da pod cijenu života stisnem "SkipAd" jer ... Čovječeeee, pa ne možeš mi u 21. stoljeću snimiti reklamu o sretnoj i nasmijanoj Hrvatici koja svom sretnom i nasmijanom dečku/suprugu/NAVIJAČU pere veš i navijačke majice kako bi na stadionu blistao od bjeline kao prvi netaknuti snijeg u prosincu
Da nema Facebooka i reklama koje se puštaju između mjuze koju si izaberem na YouTubeu, ne bih imala pojma da je nogometna sezona. Nemam ništa protiv nogometa, navijača i nogometnog ponosa, sve dok je to jako daleko od mene. Svakome njegovo. Netko voli nogomet, pivo i šahovnicama okićene aute, ja volim koncerte, umjetnost, filmove, parfeme i mračnu poeziju... Ima nas svakakvih pod ovim nebom.
Između Depeche Modea i Nicka Cavea, koje si lijepo pustim dok se tuširam, dok radim, dok pišem... YouTube mi servira svašta – od Ćirinih kobasica, preko vrhunskih staklenih čaša, do tampona... I to je oke. I YouTube mora zarađivati i isplaćivati plaće. Kao i Femina. Ali, ali, ali... Ima tih reklama koje su takve da mokre kose iskačem iz kade, zalijem pola kupaonice i poskliznem se na pločice samo da pod cijenu života stisnem "SkipAd" jer ... Čovječeeee, pa ne možeš mi u 21. stoljeću snimiti reklamu o sretnoj i nasmijanoj Hrvatici koja svom sretnom i nasmijanom dečku/suprugu/NAVIJAČU pere veš i navijačke majice kako bi na stadionu blistao od bjeline kao prvi netaknuti snijeg u prosincu.
Jeste čitali knjigu "Metastaze"? Čekajte... Ajmo radije – jeste li gledali film "Metastaze"? Onaj film u kojem Bitorajac nije tako simpatičan kao na reklami za pivo? Jeste možda gledali film "Ti mene nosiš" Ivone Juka? Ili možda "Huligane" Lexija Alexandera? U kojem Charlie Hunnam nije tako seksi i simpatičan kao inače jer igra agresivnog nadrogiranog navijačkog primitivca? Ma, zapravo, ni sama ne znam zašto nabrajam sve te filmove... Pa jeste li pobogu ikada bili na tekmi? Ne znam koji navijač ima tako blistavo čistu majicu kao iz megairitantne nove reklame Saponije – u kojem vesela žena svom veselom navijaču pere rublje.
Meni je drago što Saponia ima moćne deterdžente koji skidaju pivo, znoj, krv, suze, kečap, senf i majonezu, ali mi nije drago da se simbolična poruka ovako velike hrvatske firme svodi na - "Iza svakog hrvatskog navijača stoji jedna žena" – to je slogan reklame. Ma Saponio draga, i svi vi koji volite reći da žena stoji "iza" muškarca (jer kao volite istaknuti njenu važnost - da mu je ona "potpora" u svemu i da drži "tri kantuna kuće"), okanite se tih srednjovjekovnih fora - ona pere da on čist izađe iz kuće. Ona pegla da on uredan izađe iz kuće. Ona kuha da on sit izađe iz kuće. Ona čisti da se on vrati u čistu i urednu kuću. Ona je njemu potpora, logistika, mali kućni robot u službi njegovih potreba. A onda ga i zadovolji, naravno, da zaspe sa slatkim smiješkom na usnama.
Ja ne volim stajati iza svog partnera. Volim stajati pokraj. Ako me shvaćate. Mjesto mi je uz njega ako ga volim. Ili bez njega ako ga nemam. Ne živim u bilo čijoj službi, niti ću ikada živjeti. Ljubav i zdravi partnerski odnos ne podrazumijevaju služenje. Nemam ništa protiv pranja i sušenja rublja. Radim to već godinama – za sebe, svog partnera... No uloga pralje me ne određuje. Kao niti uloga kuharice, čistačice, spremačice... U civiliziranom modernom kućanstvu, u kojem se dvoje ljudi voli i poštuje, podjela posla normalna je stvar. Zar se opet moramo vraćati na klišeizirane reklame u kojem ona "pere", a on s pivom u ruci navija s ekipom (muškom, dakako). Zar nismo to već "prerasli". I da, nema vam ovo veze s feminizmom, to ima veze samopoštovanjem, s ravnopravnim partnerskim odnosom. Svaka će od nas svom mužu, sinu, ocu, bratu... oprati veš... Ali će ga oprati i sebi, svojoj kćeri, baki, mami, sestri... Kome treba.
Suptilne poruke poput ove u kojima se ženu smiješta "na njezino mjesto" u kućanstvu – ne na onu koja je proaktivna, koja izlazi, radi, privređuje, zarađuje, zabavlja se pa i navija..., već na onu koja stoji "iza" i "u službi" onoga koji sve to radi, baca nas na desetke godina unatrag.
No kad malo bolje razmislim, vjerojatno je to samo krivi potez lošeg marketinškog tima koji zapravo uopće nije niti kapacitiran da ovako daleko promišlja stvari. Najlakše je prodavati ustaljene klišeje i živjeti po ustaljenim ulogama, a doista ne vidim što bi bilo loše u tome da je ovaj zgodni mladi par – skupa prao, sušio i onda skupa navijao?! Ah, da, nogomet je muška stvar, a pranje ženska... Bilo koji drugačiji scenarij je u najmanju ruku – subverzivan.
beba
@13.06.2016. 13:33 1Odlično:))))))
sarah999
@13.06.2016. 14:27 2Pun pogodak! Odlično!
Minimojka
@13.06.2016. 14:29 2slažem se!
lile
@13.06.2016. 14:46 1U posljednje vrijeme je među zvekanima koji nas vode jako aktivan životni stil kojeg nameću drugima iz 30-tih godina Njemačke pod parolom "Kinder, Küche, Kirche". Kratica je nezgodna- KKK, a opet potpuno odgovara trenutku. Naravno, društvo nije takvo, a da ne bi reagiralo. Evo, pa i na reklamu koja automatizmom gura srednjovjekovne patrijarhalne vrijednosti. Bijedno, ali ne ćemo se dati primitivizmu i trpanju žena u zapećke.
valen-cia
@13.06.2016. 16:11 2Koji članak...bravo Zora!
nyana
@13.06.2016. 17:44 2Super članak.. sva sreća da nisam (još) vidjela tu famoznu reklamu... sada čitam po portalima, da su uklonili like.. sad bi mogli bojkotirati njihove proizvode, pa da vidimo kako će nas onda privući na kupnju...
Nikolina
@13.06.2016. 19:14 2Kao i inače - odličan članak, Zora to isecira vrhunski.. fascinira me kako pretoči u riječi sve ono što i sama mislim :)
labonita
@13.06.2016. 23:34 2Očito je da nisi ni žena ni majka, već moderna cura koja u svemu vidi potlačenost muškarcu, a ne ravnopravnost. Vjerojatno se time skrivaš iza tupavosti jer ne znaš ispeći jaje, a gaće ti i dalje pere mama. Srećom, sve više vas takvih neće širiti genetski kod.
Famke
@14.06.2016. 11:10 3Nisam vidjela reklamu, ali Zora ju je lijepo dočarala i slažem se s njenim stavovima. Ono što mene smeta (pored te zastarjele podjele rodnih uloga i žene kao seksualnog objekta, naravno) što su i muškarci u reklamama (i našim i stranim) uvijek prikazani kao teški kreteni i debili koji samo ispijaju pivo i navijaju za svoj nogometni klub. Tako da... i muškarci i žene su zapravo često prikazani vrlo klišeizirano i potcjenjivački. Ali tako je to danas u oglašivačkom svijetu...misle da znaju što rade.
Nikolina
@14.06.2016. 12:39 2Slažem se sa sneki2 i CarolAnn. I da, ne volim inače komentirati druge komenatore/ice jer svatko ima pravo na svoje mišljenje, ali labonitin komentar mi je baš neprimjeren i degutantan.
labonita
@14.06.2016. 22:55 0Sneki je neka slobodoumna f***, a moguće da ce kceri istim putem!
Matejica777
@15.06.2016. 11:34 3a znate što? Zašto i čemu tolika frustracija nad tom glupom reklamom, zašto se vrijeđate? Mislite li da su sve reklame upućene baš Vama, da ste ciljana skupina? Ima žena koje se ne vrijeđaju reklamom, već se pronalaze u njoj. Možda čak i neke majke navijača, bake, što god, netko tko skrbi o svojim bližnjima i sretan je ako su oni sretni. I što sad? Ja ću se uvrijediti ko zadnja neoliberalna pi*** i početi mrziti Saponia-u iz dna duše, komentirati mržnju na sve njihove postove na društvenim mrežama i bojkotirati njihove proizvode, pa ću umjesto njihovog, kupiti njemački sapun? Ma daaaj, kome to koristi? Čemu sav taj bijes, nad takvim mikro "problemom"? A odgovori tipa "ne želim da moje dijete odrasta pod dojmom da su žene podložne muškarcima , da su njihove pralje itd." je totalno bezveze, jer ako odgajaš dijete preko gledanja TV spotova i reklama ili nekritički pa mu ne možeš objasniti što je ok a što nije, bez da si frustriran/a, onda.... Bla bla više!
Matejica777
@15.06.2016. 11:41 0P.S. I ako odgajate djecu ili sebe u dugu 21.stoljeća i učite ih da razmišljaju otvoreno i s poštovanjem prema svima, onda poštujte SVAČIJE mišljenje i izražavanje, ne samo svoje, tim više jer se dotičnom reklamom nikoga ne vrijeđa.
I ne, nemam veze sa Saponia-om, niti mi se reklama posebno sviđa, samo mi je smiješna ova situacija i medijski napadi koji se vrše na njih. :)
labonita
@18.06.2016. 21:09 0Istina Sneki. Pretjerah. Ali pobogu, procitajte i drugu stranu misljenja, brate, pretjeraste! Nit je zena vise zena, niti musko musko i moze biti koliko god dobar bio! Ne zna vise kamo pripada! Netko je iznad napisao briga me za reklamu, ali nisu svi komentari namijenjeni bas "vama"! Ne Vama osobno vec komentatoricama. Zena treba biti zena, a muskarac kojeg odabere slika je nje i bok. Pozz
Lana010
@31.07.2016. 08:06 1Sviđa mi se članak. Slažem se sa razmišljanjem autorice.