Dunja Tadić, direktorica tvrtke Ad Vitam d.o.o., stvorila je jedan od nama najdražih ženskih brendova – planer Ženski rokovnik. Svake godine koncept i naslovnice Ženskog rokovnika iznova nas oduševljavaju i jedva čekamo siječanj kako bismo mogle početi koristiti novi. Iako živimo u doba tehnologije, kada se ne odvajamo od svojih pametnih telefona i tablet računala pa većinu svojih obveza i planova možemo u njih utipkati, ipak su šarm, pozitiva i odlična sistematizacija učinili Ženski rokovnik nezaobilaznim stilskim i praktičnim detaljem potrebnim svakoj ženi – u njega sve upisujemo dobrom starom olovkom... Evo priče kako je nastao najpoznatiji rokovnik u Hrvatskoj i regiji

dunja tadić, ženski rokovnik

Kako se rodila ideja o Ženkom rokovniku i što je sve trebalo napraviti da on od ideje postane gotov proizvod?
- Ideja o rokovniku rodila se početkom 2008. godine. Izašla sam iz ureda taj dan na pola sata, samo s jednim ciljem - baš me ono tipično ženski ulovilo da bih si kupila neki lijep, fora rokovnik za tekuću godinu. Pet trgovina poslije, shvatila sam da to što sam ja zamislila nema kod nas. Na putu nazad sam pomislila da bih mogla osmisliti jedan, i odmah sam se bacila u razradu ideje, onako baš s entuzijazmom. Danas, kada većina proizvoda dolazi iz uvoza, pravi je izazov napraviti nešto što je u potpunosti hrvatski proizvod, probiti se na tržište, i na kraju prodati ga. Rokovnik je dosta specifičan. Ima 192 stranice, sve su različite i sve su u koloru. Ima 2 pokazne trakice, što isto nije uobičajeno. A tu je i ogledalo, džep na stražnjim koricama i gumica za zatvaranje i sve se radi ručno. I ručno zaista znači ručno, danima ljudi koji nam to rade sjede i lijepe sve te dodatke. Samim tim za proizvodnju treba dosta vremena, a i sam proces je dosta skuplji. A treba naći i tiskaru koja sve ove faze može napraviti. Često se faze rade u različitim firmama, i neizbježno je da ima problema, predviđenih i nepredviđenih. Iza proizvoda kojeg kupac ima u rukama stoji jako puno rada, truda, nerviranja, stresa, a moram reći i poneka suza. Ipak smo nas tri žene u firmi...

Upravo je počelo blagdansko razdoblje i mjesec nas dana dijeli do Nove godine – ovo je najdinamičnije i najvažnije razdoblje za Rokovnik – kako izgledaju tvoji radni dani u ovom trenutku... Nedavno je bio i zagrebački Interliber... Dakle, prilično je intenzivno...
- Da, ovaj period godine je jako intenzivan i dinamičan. Kako već imamo iskustva s Interliberom, a svaki prosinac smo prisutni i u nekom od trgovačkih centara gdje imamo štand s rokovnicima, vrlo rano se počnemo i psihički i fizički pripremati za ovo razdoblje u godini. Sve je podređeno poslu na dvije lokacije, radno vrijeme postane vrlo fleksibilan pojam. Jutro počne s pregledavanjem i rješavanjem on-line narudžbi i odgovaranjem na mailove i Facebook poruke, relacija ured – štand i sastanci zahtijevaju dosta vremena provedenog u autu, već mi je postalo neobično biti bez slušalica u ušima. Tu je i drugi redovni posao i projekti koji ne smiju trpiti. A i vikendi su radni, tako da se jako veselimo Božiću i blagdanima.

dunja tadić, ženski rokovnik

Ove godine, naslovnice Ženskog rokovnika krase ilustracije mnogih darovitih mladih umjetnika i kreativaca... Prošle je godine na Rokovniku surađivala poznata dizajnerica Aleksandra Dojčinović... Kako biraš ljude koji će dati svoj estetski pečat tvom poznatom planeru?
- Još jedan lijepi dio kreiranja rokovnika su te naše suradnje. Ženski rokovnik 2013. obilježila je suradnja s poznatom dizajnericom Aleksandrom Dojčinović - prošle godine je bilo pet godina kako rokovnik postoji i željeli smo nešto zaista posebno za to rođendansko izdanje. A što posebnije je moglo biti od toga da jednu od naslovnica „obuče" naša poznata dizajnerica, i ta naslovnica je bila najpopularnija ove godine, baš kao i Aleksandrine haljine. Svake godine prije nego počnemo raditi na novom izdanju rokovnika, jako puno vremena provedemo razmjenjujući ideje i prijedloge. Želimo imati rokovnik s pričom, a za 2014. smo htjeli imati jednu šarenu, optimističnu i inspirativnu priču. Ideja za suradnju s mladim hrvatski umjetnicima/kreativcima je došla kao rezultat ankete koju smo napravili početkom ljeta, i naše drage korisnice su rekle da je jedna takva suradnja ono što bi željele vidjeti u sljedećoj godini. Palo nam je na pamet otići na Zonu 45 i upoznati se s radom naših kreativaca i ostale smo oduševljene. Sav taj nakit, torbe, figurice, slike i tenisice koje su ručno izrađeni, s takvim detaljima, idejama i kreativnošću ostavile su nas bez teksta, znale smo da želimo suradnju s tako kreativnim, pozitivnim i mladim ljudima.

Kada si kretala u ovaj biznis, jesi li očekivala da ćeš postići ovoliki uspjeh i tako brzo pretvoriti svoj ženski planer u istinski prepoznatljiv brend?
- Iskreno, kad sam kretala u biznis jedino što sam znala je što želim raditi i da sam spremna raditi puno i naporno. Ostalo je došlo kao rezultat toga svega, a kad se prvo izdanje rokovnika prodalo za mjesec dana, znala sam da imamo nešto potencijalno zanimljivo. Iznenadilo me što se tako brzo prodalo i što se ženama jako svidio. I drago mi je da se svake godine s posebnim žarom i entuzijazmom posvetimo dizajniranju sljedećeg, mada se znamo našaliti kako zbog rokovnika brže starimo, mi već polovinom ljeta pregledavamo praznike za sljedeću godinu, a pitanje – „koja je sad godina, 2013. ili 2014." je skoro pa svakodnevno...

Molim te, predstavi nam svoju tvrtku Ad Vitam d.o.o. koja stoji iza Rokovnika?
- Ad Vitam je marketinška agencija osnovana 2005. godine. Pored usluga marketinga i oglašavanja, naš tim dizajnira i stavlja na tržište nove i neobične proizvode koji su u potpunosti koncipirani i proizvedeni u Hrvatskoj, i na to smo baš ponosni. Zadnjih šest godina radimo Ženski rokovnik®, proizvod po kojem smo postali prepoznatljivi i poznati.

Svoju si karijeru dugo gradila u NGO sektoru (sektoru nevladinih udruga) i onda si naprosto odlučila krenuti drugim putem i pokrenuti vlastiti biznis... Ispričaj nam malo kako se to sve odvijalo...
- U nevladinom sektoru radila sam skoro 10 godina, a onda je došlo vrijeme za promjenu. Iznenadila sam svoje bližnje odlukom da počnem sama i pokrenem vlastiti posao. Nije bilo lako odlučiti, sad kad se sjetim tih dana sreća da sam bila puno mlađa. I luđa, definitivno. Bilo je teško početi i bilo je puno naučenih lekcija i škola, no trudim se iz svega ponešto naučiti.

dunja tadić, ženski rokovnik

dunja tadić, ženski rokovnik

Već postoje neke druge inačice (zapravo kopije) Ženskog rokovnika – laska li ti to ili ti smeta?
- Konkurencija je odlična stvar. I očekivana. Nama ne smeta, zapravo dodatno nas motivira i mislim da je to dobro. Svoje kupce ne uzimamo zdravo za gotovo, važni su nam, i važan nam je rokovnik. Nedavno su nas nazvali iz jedne tiskare, bio im je zanimljiv upit koji su dobili, netko je tražio ponudu za rokovnike, a u specifikaciji je pisalo – sve isto kao kod Ženskog rokovnika. Znate kako kažu, znate da ste dobri kad vas počnu kopirati, a mi još dodajemo - kreativnosti, kreativnosti, copy paste is so out!

Koja su tvoja glavna poslovna načela – kojim se principima vodiš u poslu?
- Jedan moj prijatelj, i sam poduzetnik s dugogodišnjim iskustvom, mi je jednom prilikom rekao da radim poslove na način da svi budu zadovoljni, i da je obostrano zadovoljstvo strana u poslu jedini put ka dugoročnoj suradnji i novim poslovima. Svakom kupcu i poslu se maksimalno posvetimo, trudimo se poštovati zadane rokove, i ispuniti očekivanja naših klijenata.

Što ti je važno kod ljudi s kojima radiš i blisko surađuješ?
- Bitno mi je da su odgovorni, da svoj posao rade, a ne odrađuju. Imam sreću da radim s dvije takve žene, Anom i Editom, i stvarno mislim da je tim koji imamo jedna od najjačih karika ove firme. Važno mi je da znam da se uvijek mogu osloniti na njih, a one isto tako znaju da će sve biti onako kako treba biti.

Kako se odmaraš nakon napornog dana?
- Uglavnom aktivno, mada se često sjetim onih vremena kada su moji roditelji svaki dan nakon posla i ručka odmarali pola sata-sat. A mi djeca smo morali biti tiho. Moje vrijeme opuštanja je ono pred spavanje, iPad i knjiga su uvijek pored mene, a posebnu zahvalnost dugujem Viberu jer mi omogućava anti-stres terapiju s mojim prijateljicama iz Bosne.

Kako, kao majka, usklađuješ vrijeme posvećeno poslu i obitelji?
- Teško... Ima dana kad ujutro izađem iz kuće, a vratim se kasno navečer. Posebno u ovom periodu. Ono čega se istinski pokušavam pridržavati je, da koliko god dan bio stresan i naporan, moj sin to ne osjeti. Nasmijana ulazim u kuću, a to nije ni teško jer kad vidim one okice koje me čekaju i koje mi se vesele, osmijeh je jedini odgovor.

dunja tadić, ženski rokovnik

Što bi smatrala svojim najvećim životnim uspjehom?
- Mislim da nije dovoljno biti uspješan u poslu, a nezadovoljan u ostalim segmentima života. Voljela bih postići ravnotežu, neki optimum koji neće značiti da sam super uspješna u poslu, a da da sam nezadovoljna osoba i živčana mama. To ne znači da pristajem na osrednjost ili prosječnost u bilo čemu, znači samo da želim prepoznati granicu i trenutak kada negdje treba usporiti i presložiti prioritete. Životnim uspjehom bih smatrala život u kojem ne bih imala stvari za kojima žalim što ih jesam ili nisam napravila. Život u kojem nisam trčala za prilikama, poslom i ljudima, nego život koji sam zaista svjesno proživjela sa svim njegovim trenucima, lijepima i teškima.

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.