Ora-Ito u svojim je ranim 20-ima bio izbačen s fakulteta i nijedna ga velika modna kuća nije htjela zaposliti. Danas je jedna od najvećih dizajnerskih zvijezda na svijetu

ora itoJednog od najpoznatijih i najcjenjenijih svjetskih industrijskih dizajnera današnjice susreli smo na ovogodišnjem Nivea Cro-a-Porteru, na kojem je predstavio najnoviju kolekciju u suradnji s Gorenjem - „Gorenje Ora-Ito White". Riječ je dakako o francuskom dizajneru Itou Morabitou, kojeg čitav svijet poznaje kroz ime njegova dizajnerskog brenda Ora-Ito.

Ito Morabito, iako velika svjetska zvijezda, u osobnom kontaktu je sasvim neočekivano - srdačan, duhovit, hiperaktivan i susretljiv. Odmah prelazi na „ti" (razgovarali smo na francuskome - na engleskome se to, dakako, ne bi primijetilo), zafrkava se, nasmijava sve oko sebe i prenosi super-pozitivne vibre. Njegova strast prema estetici i „lijepome" vjerojatno je genetski predodređena. Itoov otac Pascal Morabito jedan je od najcjenjenijih francuskih dizajnera luksuznih proizvoda (nakita, satova, kristala...), a ujak Yves Bayard poznati arhitekt.

Usprkos tome na Itovom životnom i profesionalnom putu ništa nije išlo „po propisu". Izbačen je s fakulteta, modne kuće ga nisu htjele zaposliti (usprkos cijenjenom obiteljskom imenu), i sve u svemu, u svojim je ranim dvadesetima, kako sam kaže, bio popriličan luzer i buntovnik. Danas je jedan od najmoćnijih ljudi industrijskog dizajna, s nekoliko najprestižnijih nagrada na svojim policama („Oskar za najbolju ambalažu" za pivo Heineken, „Red Dot Design Award" za svjetiljke Artemide, „Janus" za 3-D sliku Toyotine zgrade...)

Gerilskom taktikom do slave

„Svoju ranjenu taštinu, ili bolje reći, ego, izliječio sam vlastitom web stranicom na koju sam plasirao imaginarne proizvode gigantskih brendova za koje sam očajnički želio raditi, a koji me tada ni u ludilu nisu htjeli angažirati. Naprosto sam u glavi zabrijao da zaista radim za te brendove (npr. Vuitton, Apple, Swatch, Gucci..., op.a.).

Uopće nisam razmišljao o tome da bi me netko mogao tužiti, tj, razmišljao jesam, ali me nije bilo briga. Onda se dogodila najbolja stvar - ljudi su mi počeli slati narudžbe za proizvode koji uopće nisu postojali. Postojali su samo u virtualnom svijetu, na mojoj web stranici, ali tada je taj virtualan svijet za mene bio realnost.", priča Ito kroz smijeh.

ito jajaI doista, nisu ga tužili, nego su ga angažirali. Itova osebujna i duhovita rješenja svidjela su se spomenutim modnim tvrtkama, ali i L'Oréalu, Adidasu, Levi'su, itd. Danas dizajnerska kuća Ora-Ito stvara za svjetske robne gigante poput Heinekena, Ogo-a, Toyote, Sagema, Ballentine'sa...

„Volim industrijski i produkt dizajn te dizajn modnih dodataka jer se većinom radi o krutim materijalima. Ne volim modu, jer me užasava stres i pritisak - ne mogu zamisliti da za svaku sezonu moram nešto isproducitari, a ni rad u tkanini mi nije jača strana. Zato sam najviše svoj kada radim dizajn utilitarnih produkata. Najvažnija mi je igra, ja se doista igram kada kreiram, pa ako se nekome još i svidi moja igra - super.", ističe Ito.

Bijela - (na)boja nad bojama

Itova „igra" koju smo imali prilike vidjeti na Nivea Cro-a-Porteru jest kolekcija Ora-Ito White kolekcija kuhinja za Gorenje. Futuristička, mliječno bijela i jednostavna, Itova kuhinja izgleda potpuno virtualno i nestvarno, a, vjerujte, vrlo je stvarna i funkcionalna.

Bijela je i najdraža boja francuskog dizajnera, a kolekcija Ora-Ito White nastavak je suradnje s Gorenjem koja je započeta prije dvije godine kada je projektirao crnu kolekciju kuhinjskih aparata Gorenje Ora-Ïto Black.

ito gorenje„U mojim očima bijela je mnogo više nego samo boja. Ona je simbolika moje predodžbe budućnosti koja je moj glavni izvor inspiracije... Bijela najbolje oponaša svjetlost i ima tu magičnu posebnost da može svojim odsjajem postati svjetlost. Bijela ima stvarnu sposobnost da svjetlost prenosi s odsjajem i pritom stvara osjećaj svjetlosti koji optički povećava prostor.", kaže Ito.

Pitali smo Itoa na čemu trenutno radi... „O, na mnogo toga. Volio bih svakako da se nastavi suradnja s Gorenjem, jer mi se jako sviđa što smo skupa napravili. Ali vas će vjerojatno najviše zanimati da radim bočicu za novi Guerlainov parfem." Doista, jako će nas zanimati. Jedva čekamo!

Reproduciranje i objavljivanje sadržaja bez pisane dozvole portala Femina.hr nije dopušteno! Licencirajte naš sadržaj.