Svi već dobro znamo da vježbanje jača tijelo, sprječava bolesti, poboljšava kondiciju, umanjuje stres, topi suvišnu masnoću i poboljšava cjelokupno psihofizičko zdravlje. No, to nije jedini razlog zbog kojeg ljudi po cijelom svijetu vježbaju. Ima još nešto... U fitness svijetu se događa revolucija!
Kamo god se okrenete, događa se neka revolucija. Međutim, te revolucije se ne podižu u jednom danu. Potrebno je nekoliko preduvjeta: dugotrajno nezadovoljstvo trenutnim poretkom, motivacija za promjenom, cilj, podrška i dosta truda. Kao što je financijska kriza ulovila financijsku industriju, tako je i fitness industriju pogodila... fitness kriza.
Fitness kriza
Većina ljudi je imala kontakt s nekim oblikom organiziranog vježbanja - u teretani, na aerobiku, na yogi, s utezima, bez utega, itd. Postoji toliko vrsta fitness programa da je teško odlučiti se za „onaj pravi". Kod velikog broja ljudi se događa da nađu nešto u čemu neko vrijeme uživaju, ali s obzirom da ne dobiju rezultate koje su očekivali, ostanu razočarani i... odustanu od vježbanja. Odustajanje se događa iz raznoraznih razloga, ali jedna stvar je sigurna: veliki broj fitness programa ne sluša potrebe vježbača.
Osim što nemaju dovoljno vremena, novaca i mogućnosti posvetiti se sebi, ljudima je dosta vježbanja u skučenim prostorijama i u grupama u kojima se ne osjećaju dovoljno ugodno. Dosta im je dosadnih, repetitivnih treninga, nezadovoljnih i neentuzijastičnih trenera i... nikakvih rezultata. Uz to, društveni pritisak da izgledamo lijepo, utegnuto i fit stvara negativnu sliku sebe, što samo doprinosi nezadovoljstvu s trenutnim poretkom. Kriza nije uvijek loša stvar, ukoliko donosi sa sobom pozitivnu promjenu. Globalno zasićenje sa zastarjelim fitness rješenjima je pokrenulo fitness revoluciju!
Potrebe ljudi
Po mome mišljenju, ovu globalnu fitness revoluciju pokreće nekoliko bitnih faktora:
1. Ljudi traže bolje, zanimljivije i efikasnije načine vježbanja koji donose snagu i kondiciju, kao i fleksibilnost i topljenje masnoće. Ljudi žele naučiti kako im vježbanje može pomoći da budu snažniji, manje zapuhani, da imaju više energije i manje bolova u tijelu. To je funkcionalni fitness.
2. Ljudi su puno informiraniji i snalažljiviji nego prije. U ovo moderno Google & Facebook doba, Internet pomaže istražiti bilo koji način vježbanja i naći kvalificirane voditelje. Skoro nitko više ne ide na novi fitness program bez da je proučio webstranicu, pogledao video treninga i upoznao se s načinom rada voditelja programa. Ta informacija mora biti dostupna. Kvalitetan fitness program treba biti transparentan, edukativan i konzistentan.
3. Ljudima je dosta dijeta! Ukoliko se od vas traži da ne jedete, jedete nešto sasvim različito od onoga što inače jedete ili da pijete posebne shakeove, vjerujte da rezultate koje ćete dobiti nećete moći trajno održati. Potrebno je uskladiti potrebe tijela s prehranom koja je ukusna i hranjiva. Svi želimo uživati u hrani, a ne gladovati, živjeti na crvenom mesu i siru ili brojati kalorije.
4. Više nije „in" debljati se preko zime, a mršaviti prije ljeta! Ljudi se žele osjećati dobro u svom tijelu cijele godine, što znači da vježbanje postaje dio svakodnevice u svim godišnjim dobima. Oni koji imaju dovoljno motivacije uvijek nađu vremena za vježbanje, dok oni drugi uvijek nalaze vrijeme za izgovore i... zimsku hibernaciju. Vjeverice, šišmiši i medvjedi zimi idu u hibernaciju zbog toga jer nemaju druge. Za razliku od nezaštićenih životinja u prirodi, mi imamo uvjete za normalan život za vrijeme zime... imamo dovoljno hrane i odjeću koja naš štiti od hladnih temperatura, tople stanove, kao i brdo sportske opreme koja nam omogućuje hodanje, trčanje i vježbanje u najgorim vremenskim uvjetima. No, da bismo imali dobar trening zimi, nije potrebno trčati po bljuzgi ili ići u teretanu. Možemo naučiti kako napraviti kratak i efikasan trening kod kuće, u hotelu ili bilo gdje drugdje.
5. Ljudima je dosta umjetne, štetne i neprirodne hrane. Rafinirana i genetski modificirana hrana ima negativan utjecaj na metabolizam, imunitet i cjelokupan rad organizma. Više nego ikada prije, izbjegavamo umjetne zaslađivače, bojila, konzervanse, pojačivače okusa, čitamo deklaracije proizvoda koje kupujemo i ne nasjedamo tako lako na jeftine marketinške trikove proizvođača hrane.
6. Sve više, ljudi su motivirani iznutra, a sve manje vanjskim pogledima. Osobe koje vježbaju zbog sebe, svog zdravlja i boljeg osjećaja u tijelu imaju bolje rezultate i bolju kvalitetu života u svim pogledima od onih koji vježbaju da „izgube koju kilu."
Ovu revoluciju pokreću ljudi i njihove potrebe za boljim, kvalitetnijim načinom života. Fitness programi koji se prilagode tim potrebama će opstati i napredovati, dok će oni drugi koji guraju ljude u kalupe završiti kao stari okorjeli diktatori... u prašini. Power to the people:)
Dragan Šurlan
Psiholog i trener
Fitness Bootcamp
www.ZagrebBootcamp.com
glamurlover
@22.11.2011. 08:55 1Mislim da je smisao svakog fitnessa da se osjećamo bolje i da pokrenemo svoje tijelo. Mi smo najbitniji u svemu tome, a ne okolina. Odličan tekst. Sviđa mi se 6. zaključak "Ljudi su sve više motivirani iznutra, a sve manje prema vanjskim pogledima".
kejt
@22.11.2011. 09:12 1Odličan članak!!!!!!!!!!
Jasnica Turk
@22.11.2011. 09:30 1Da, svjest o potrebi i važnosti vježbanja sve je veća i ljudi žele dobro izgledati i osjećati se dobro zbog sebe, a ne zbog pogleda drugih. Želimo biti sami zadovoljni u svome tijelu.
Minimojka
@22.11.2011. 10:16 1Slažem se s vama, cure! I sa tekstom!
mackica
@22.11.2011. 10:21 1Članak je predobar i vrlo, vrlo istinit. Tako zavidim sretnicama koje će tamo osvojiti mjesečnu članarinu!!!!!
beba
@22.11.2011. 10:35 0Kao i uvijek ooodliiičaaan i jasan tekst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Treba zaista na sve ovo obratiti pažnju i slijediti ove savjete!!!!!!!!!!!!!!!!!
Elisabeth
@22.11.2011. 19:21 0svaka čast,članak je odličan,počela sam vježbati prije godinu dana u magic well jer je njihov moto taj da se trebamo bolje osječati u svome tjelu i da sve što radimo,radimo zbog sebe,a ne zbog okoline
plavusica
@13.12.2011. 13:36 0Ja vježbam da se riješim stresa nakupljenog na poslu.