Vraća li se taj antipatičan, opasan i poguban klišej ili on zapravo nikada niti nije bio iskorijenjen, posebno ne u tradicionalnim, duboko patrijarhalnim društvima poput našega? Jer zašto bi mi onda friško zaljubljeni prijatelj, pričajući o svojoj novoj djevojci, izjavio: „Ma sjajna je, ali već joj je 30, a nikad nije bila udata, niti imala dugu ozbiljnu vezu!"
Mora da s njom nešto ne valja, ako...
Moj prijatelj ima novu djevojku. Njemu je 35 godina, a njoj 30. Savršeno, zar ne? Razlika u godinama je idealna - ona je malo mlađa, ali opet ne premlada, a on malo stariji, a opet ne prestar. Onako baš fino, taman - razlika u jednoj srednjoškolskoj generaciji. S obzirom da dugo nije bio (sretno) zaljubljen, čovjek je u sedmom nebu, stvarno presretan. Toliko sretan da me ponekad iritira svojim tinejdžerskim ponašanjem. Nekidan tako, pošalje poruku otprilike ovakvog sadržaja, parafraziram: „Dopratio sam je doma. Pao je kiss, pa još jedan, pa još jedan!" Mislim si - Isuse Bože, daj me više ostavi s tim, naporan si..., ali zapravo mi je istodobno i slatko to njegovo djetinje oduševljenje.
I baš kad sam pomislila da sve teče glatko, evo ti problema - mali, sitni problemčić koja ga kopka, kopka i kopka i koji nikako da zaboravi. „Čuj", kaže mi, „nije tebi čudno što je ona sva tako super i savršena, a već joj je 30 godina i još nije bila ni u braku niti imala neku jako dugu ozbiljnu vezu? Mora da s njom ipak nešto ne valja, mislim, k vragu, žena ima 30, a još iza sebe nema nikakvu ozbiljnu priču... Možda je muškarci neće jer su skužili nešto što ja još nisam." On se tako razvezao, a ja sam se samo crvenila u licu poput paprike i molila Boga da ga ne pošaljem u jednu stvar. „Bravo, rekoh, eto, zato si ti savršen - imaš bivšu ženu i dvoje djece."
Dakle, da rezimiram - kada dođemo u određene godine (uzmimo 30-e) pa se zaljubimo u nekog sasvim novog, ne valja ako smo razvedene i s djecom jer smo, eto „konzumirane" i imamo tuđu djecu... A ne valja s druge strane niti to što nikada nismo bile udate jer mora da nam nešto fali, budući da nas do 30-e još nitko nije htio „za ozbiljno". Mora da smo, brate, naporne, samožive, razmažene, ambiciozne i dozlaboga iritantne... Užasno me iživcirala ta blesava primjedba moga prijatelja. „Možda joj nešto fali kad do 30-e još nije bila udata, niti u dugoj ozbiljnoj vezi". Uvijek se nekako vraćamo na tu antipatičnu (kod nekih podsvjesnu, a kod drugih vrlo svjesnu), tezu da se vrijednost žene mjeri muškarcem. Jer ako je niti jedan muškarac do sada nije htio za ozbiljno, valjda s njom nešto ozbiljno ne štima, jer kome bi pametnome palo na um da možda ona nije željela sve „mangupe" koji su je salijetali.
„Čekamo trojčeke!"
Mislite da sam možda malo prestroga u izvođenju svojih zaključaka? Ok, pogledajmo to ovako. Čitate li intervjue sa ženama rukometaša ili nogometaša? Ponekad sigurno čitate. I što tamo primjećujete? Radi se o ženama koje su se podredile muževljevoj karijeri, prate ga po svijetu i rađaju djecu. Lijepo, reći ćete, što je tu loše? Pa nije ništa loše jer je to slobodan izbor tih supruga, ali po mom mišljenju, loše je da se one promoviraju kao medijske ličnosti. To je još jedan način mjerenja vrijednosti žene muškarcem i potenciranje takvog klišeja kao općeprihvaćenog.
Jer, što je njihovo postignuće i zbog čega su one tako važne? Jer su supruge slavnih muževa i majke njihove djece? Nikada u tim intervjuima nećete naći ništa više od „Moj muž sad igra za Katar... Navikla sam se na život tamo i lijepo mi je, provodim dane s djecom..." (naravno, razvučeno na dvije, tri stranice...). Doista lijepo, ali što je tu toliko važno, respektabilno ili vrijedno? Koliko samo na svijetu ima takvih domaćica koje se ne nalaze na naslovnicama zvjezdanih magazina jer se njihova vrijednost ne mjeri činjenicom da im je muž slavni nogometaš?!
Ono što je najgore, moje prijateljice koje su same u 30-ima (i koje iza sebe imaju mnoge veze, ali većinom kraće i neuspješne), usprkos svim svojim uspjesima, vrlinama, talentima, ljepoti..., počinju misliti kako nešto s njima možda nije u redu, budući da (još) nisu udate ili nemaju „ozbiljnu" vezu. Hvata me bijes i tuga, kada ponekad gledam suzne oči tih prelijepih i prepametnih žena, koje su odgojene da smatraju kako je brak najveći uspjeh. Tužna sam kad slušam tu odvratnu mantru „Al' gle, možda fakat sa mnom nešto ne štima...". Svakom pametnome stvar je jasna - „Sve s tobom štima, draga, samo još nisi našla onog pravog.", jer ljubav nema veze s mjerenjem vrijednosti, ona se naprosto samo dogodi. A vrijednost koju nam ona daje ionako je samo unutarnja i ne mjeri se tuđim riječima.
glamurlover
@18.01.2011. 13:38 0Žalosno je što nas još uvijek određuje jednim dijelom u uspjehu muškarac. Kao da se vraćamo u prošlost, a ne da smo u 21. stoljeću. Još ako nema ni djece u tim nekim, uvriježenim godinama, onda tek nastane panika. Stvarno nam nije lako, ne treba se obazirati na glupe predrasude jer je sreća relativan pojam.
Minimojka
@18.01.2011. 13:43 0Slažem se, Glamurlover, to su gluposti u 21. stoljeću. Žena bez muškarca i s muškarcem, ista stvar, jednakovrijedna! Odličan članak!
glamurlover
@18.01.2011. 13:50 0Zaboravila sam reći da je članak odličan, imaš pravo, Minimojka:)
DUCKA
@18.01.2011. 14:09 1E, ovaj članak me je doista dotaknuo. Ma odrasla sam u maloj sredini, provinciji gdje neudana ženska osoba dobije tako pečat bez ikakvih problema "Da nešto s njom nije u redu!" Ima trideset i još više pa se nije udala. Ma i ja sam bila jedna od tih i nije me bilo apsolutno briga što pričaju i sama sam sebi govorila "da se za dobrim konjima prašina diže". Uz Božju pomoć i moju dobru volju jer sam silno željela naći muškarca koji će me doista cijeniti, voljeti, baš mene onakvu kakv a jesam i moj karakter i osobnost i da to isto ja cijenim i nađem. Tražila sam srodnu dušu. Trebalo mi je jako puno, strašno puno i vremena i strpljenja. I kad sam sama sebi rekla da ću radije živjeti sama jer takve osobe su izumrle sa dinosaurima, gle čuda... naišao je muškarac koji je osvojio moje srce. Kada sam saznala da je 11 godina mlađi od mene mal te ne me infarkt opizdio. Nakon nekoliko dana razmišljanja i teoriziranja i bla, bla i bla bla. Ja sam odlučila da ću slušati svoje srce. Poslušala sam sebe bilo me briga i za prijatelje i tračere i babe i mamu i tatu i za sve. Jednostavno sam napravila po svom. Udala sam se i odselila iz malog grada jer nam je Hvala Bogu život omogućio da se možemo maknuti iz te male sredine. Mogu Vam samo reći da smo 4 godine sretni, volimo se istim žarom kao i kada smo se upoznali. Moj suprug nema nikakvih predrasuda, nema primitivna shvaćanja i još jedna vrlo važna stvar on nije odrastao u Hrvatskoj. On je rođen u Hrvatskoj ali je odrastao u Americi. Kvaka je u tome što su naši muškarci odgajani drugačije, a još više odrasli u društvu koje blebeče i međusobno se nadmeče tko će bolje ili tko će gore. Ma svakoj bi pametnoj ženi rekla da živi po svom i neka se ne udaje ni za milu majku samo zato da bi se udala pa da smiri i mamu i tatu i brata i sestru i komšije lajave. Čekajte i ne udavajte se za bezveznjakoviće, čekajte na pravu ljubav, nije istina da ona ne postoji. Tu je definitivno negdje oko vas i doći će ako ju budete iskreno htjeli. Polako bez žurbe godine nisu važne. Jedan je život pa ga treba podijeliti sa nekim kako je Sanja Doležal lijepo otpjevala "Hoćeš li me ljubiti kad budemo ja i ti 53" Zori Bjelousov svaka čast za članke ma stvarno ste štrumfastični. Obožavam Vaše članke. Ubodete Vi uvijek tamo gdje treba. Poznajem jako puno žena koje će se pronaći u Vašem članku, a i muškaraca. Svaka čast i samo nastavite ja Vas obožavam!
Minimojka
@18.01.2011. 14:22 0DUCKA, dirnula si me, hvala ti na toj iskrenosti, baš si to sve ljepo napisala i nadam se da će mlade žene koje pročitaju i ovaj članak i tvoj komentar, shvatiti da je pravu ljubav vrijedno čekati, bez obzira na sve! :*
dory
@18.01.2011. 14:24 1Mislim da je najgore živjeti tuđi život, živjeti u sjeni muža ili živjeti po pravilima sela, to bi trebalo biti negdje DALEKOOOOOOOOO iza nas, žene su danas samostalnije, bolje zarađuju, ne smatraju da je brak vrhunac njihova života, i naravno svatko neka živi kako mu paše i odgovara, ali mislim da su danas žene samouvjerenije i samostalnije! Trebaju imati pravo na izbor i muža i načina života , pa makar to bilo i poslje "zastrašujuće" brojke 30, jer iskreno da li ste primjetile razliku kada ste imae 30 i kada ste imae 31, jer razlika je samo u jednom danu, danas si ipak malo stariji nego što si bio jučer!
glamurlover
@18.01.2011. 14:25 0@Ducka, svaka ti čast. I moj je dragi mlađi od mene pa sam se svega naslušala pa te potpuno razumijem. Sigurna sam da ćeš pomoći mnogim mladim ženama sa sličnim dilemama. Pusa i svaka ti čast!:)))))))
beba
@18.01.2011. 14:35 0Uuuuuuu.... prošli me trnci čitajući ovaj fenomenalan, ali, nažalost istinit tekst!!!!!!!!! To je zaista naša realnost.... Šteta, a u 21. smo stoljeću.......
lexia
@18.01.2011. 14:35 0Ljubav se desi kada si na nju spreman a ne kada naiđe onaj pravi, a to jesi li spreman ili nisi nema veze s godinama pa čak ni sa svijesnom odlukom
lysie
@18.01.2011. 14:51 0Odličan tekst- naša stvarnost. Svaka čast DUCKA.
Famke
@18.01.2011. 15:11 0Odličan tekst! Pa ja sam tek s trideset imala svoju prvu ozbiljniju vezu, a s 36 sam se udala i rodila:-) nikad nisam bila opterećena godinama! Mislim da su se te dobne granice jako jako pomaknule i zbilja je smiješno vidjeti ovakve komentare tipa 'ima 30 a nije se još udala.' Ducka, svaka ti čast!
Beau
@18.01.2011. 15:48 0Bravo :-) super tekst.
jelica
@18.01.2011. 15:58 0Tekst je savršen, a Duckina životna priča još bolja! Čisti dokaz da ne treba pristajati na kompromise samo zato da ne ostaneš sam. I ja želim nekog tko će me oboriti s nogu, želim nekog tko će biti moj TAJ i spremna sam ga čekati do zauvijek! Nikad nikad nikad se ne bi udala samo zato da se udam. Nemojte ni vi!
Red Autumnia
@18.01.2011. 16:18 0Redovito čitam kolumne gospođe Bjelousov na Femina.hr i mogu se samo složiti da su uvijek aktualni i zanimljivi. Svaka čast.
valen-cia
@18.01.2011. 17:03 1Bolje se udati s 30 i nešto kad nađeš pravu ljubav,kad si emocionalno zrela i znaš šta hoćeš,nego s 20 jer si ili ostala trudna ili ti je vrijeme,pa se onda kad djeca odrastu rastati jer shvatiš da si i ti tada u stvari bila dijete.Ne možemo birati vrijeme kad će se dogoditi fatalna ljubav,ona ne bira ni mjesto ni vrijeme ni godine..A žena koja je u 30-tima sama, još je uvijek puno samostalnija,odgovornija i zna se brinuti za sebe i za svoje bližnje za razliku od nekih muškaraca kojima vječito treba netko za leđima,ili mama ili žena..
Charliese
@18.01.2011. 23:32 0Wow, odličan članak i još bolji komentari!!! zaista lijepo za pročitati-realna stvarnost nažalost!!
Hvala Bogu, ja sam imala sreće i udala se za svoju srodnu dušu koju sam upoznala s 24, s 25 se udala a sa 26i pol ću roditi :)
i šteta što žene i dan danas gledaju preko njihovih muževa, posebno ove babe i glupače koje su samo žene tzv važnih muškaraca- pa po čemu su to one poznate? jesu izumile lijek za rak??? ne - nego su obične majke, pretežno loše, koje ne rade ništa, troše njihovu lovu i Bogu kradu dane!! a mi im pridajemo neku važnost - šteta! a gdju su one žene u 20ima, 30ima, 40ima koju su postigle sve?? zašto se o njima uopće ne piše? eh, koja smo mi nacija........ :(
ekatarina
@19.01.2011. 09:02 0Sve je istina,sa svime se slažem.Odličan članak.Ja sam jedna od 40 koja je relativno uspješna, točnije puno toga sam postigla na poslovnom planu,ali itekako svjesna da bi muškarac na mom mjestu to puno bolje naplatio-i kroz plaću i na društvenoj ljestvici.I da imam muškarca uz sebe- imalo probitačnog-on bi mi u društvu to osigurao.Nemam muškarca uz sebe već jedno vrijeme i nema toga da me gurne u to...a društvo je okrutno-deklarativno odobrava uspješne žene, a na prvoj višoj stepenici te gurne natrag.Meni nedostaje partner,naravno,ali ne za takve stvari.I držim si palčeve da upoznam svoju koliko-toliko srodnu dušu za zajednički život i sretne trenutke...nadam se i pozitivna sam glede toga, a usput radim, radim...
just me
@19.01.2011. 09:05 0odlican clanak,i jos bolji komentari!!!!
Blakey
@19.01.2011. 10:00 0odličan članak, s kojim se u potpunosti slažem! inače potječem iz obitelji u kojoj se žene nisu nikad udavale samo radi toga jer se to "mora". Moja baka se u ono doba rastala, kad je to bila "sramota", a i mama mi se udala tek kad je imala skoro 30. Mislim da svaka žena treba ući u brak kad osjeti da je našla svoju srodnu dušu i ako to želi, a ne zbog trudnoće i sličnih "razloga"...
tirzah
@19.01.2011. 11:54 0Odličan članak! Nažalost, još uvijek živimo u okruženju gdje je žena uspješna ako se udala i rodila. I onda se smatra da je to to. Ja dan-danas vodim rat sa svojim ocem koji nikako ne može shvatiti da to što sam se udala (iz ljubavi), što sam rodila djecu ne znači da trebam biti stalno u kući. Pa svaki put kada kažem da idem u kino, na predstavu, izložbu sto pitanja i podpitanja. A kad kažem da idem na koncert, e, to trebate vidjeti i čuti! Unatrag godinu dana stariju kćer sam vodila na tri koncerta, pa njega kad nije infarkt zdrmao! Ne kužim u čemu je kvaka.
Nažalost, u mom slučaju nakon velike ljubavi doživjela sam veliko razočaranje i u ovom trenutku važem što ću sa sobom, sa svojim brakom i svojim životom, ali znam da neću raditi ništa na štetu sebe, svoje djece i svog dostojanstva. Pa makar bila "crna ovca" u obitelji (što i jesam na neki način) pa da podnesem zahtjev za razvod braka. To je moj život, samo je jedan, dragocjen je, i ne želim svojim kćerima biti uzor žene koja će svoj cijeli život podrediti muškarcu a na kraju biti izdana. Toliko.
ekatarina
@19.01.2011. 12:42 0@Draga Tirzah,kroz ove naše komentare zapamtila sam dosta toga o tebi.Imamo i neke zajedničke osobine: isto smo godište i imali smo istu životnu tragediju u obitelji.Iz tih razloga,kao i zbog jednog divnog komentara punog ohrabrenja za mene (a nisi ni znala da je posrijedi ista stvar u obitelji) ja ti želim puno snage, hrabrosti i mudrosti u ovim trenucima!
Nena
@19.01.2011. 12:48 0Divan text,a komentari....prave životne priče.Što je pravilo kod jedne žene ne mora biti kod druge,svatko ima svoj put i često na njega ne može utjecati.Ja sam žena koja se morala sama dokazivati i to je strašno teško i naporno.Meni je teško i naporno što nekim ženama nije.Sama sam odgajala dijete što je još teže,nekim ženama nije. Ovisi kakav si,kakva te sreća snašla u životu,kakvu debljinu kože i obraza imaš i o štošta drugog.Poznajem iz svoje radne sredine udanu ženu koja me napadala godinama da sam joj konkurencija ljubavniku.I dok sam ja trpila njenu dikaturu njezin muž se brinuo da joj ne fali ptičjeg mlijeka.Žena bez muža u našoj sredini je kao vruć lonac bez ručke,ne znaš dal bi ga srušio ili zaboravio ili sve po spisku...još uvijek je žena "vrijednija" ako je udana.Prebolne su mi uspomene ali sada kada se okrenem iza sebe mogu reći samo jedno.Nikada ne treba udovoljavati nikome oko sebe (pa čak niti vlastioj djeci)treba slušati svoje srce pa makar to bila najveća pogreška u životu.Pravila nema i ne treba ih izmišljati.Ili te nešto hoće ili neće....treba se znati nositi sa svime što te snađe s optimizmom i vjerom u sebe.
Niti su udane žene sretnije niti su neudane manje vrijedne.Sve je kako si posložiš u glavi i tako se postaviš prema ljudima.Ljudi su nemilosrdni i željni tuđih priča,sve ovisi o tebi koliko ćeš na to obračati pozornost,a nikome ne možeš zabraniti da govori....Propala veza ne znači i propali život,uvijek ima netko tko te čeka....
DUCKA
@19.01.2011. 13:03 0BOC BOC IGLICAMA BODE BODE JEŽ BIT ĆE SUZA BJEŽ.....Odlična dječija pjesmica ja ju obožavam i često ju pjevam svome nećaku. Mislim da bi ova pjesma mogla biti i novi hit neke ozbiljne pjevačice koja bi mogla otpjevati npr. JAČA SAM NEGO IKAD I NE MOGU MI TE TVOJE BODLJE NIŠTA I VIŠE NEĆE BITI SUZA. Lipe moje, kako je dobrar ovaj članak stvarno nas je natjerao da dobro razmotrimo i sebe i sve oko sebe. Prije svega zahvljaujem se svima koji su pročitali moje mišljenje i pohvalili ga, pogodili ste ja sam jedna iskrena duša i to je sve što sam vam napisala istina. Ima tu još puuuuno toga jer svaki put ima svojeg trnja pa sam ga imala i ja. Valjda treba prvo pakao da bi bio raj (tako babe kažu) đavo ih odnio i te babe. Minimojki šaljem topli zagrljaj i to stara ljubav može pobjediti sve. Svima pusa i ne dajte da Vam itko ometa Vaš život ni mama ni tata i brat ni sestra nitko ama baš nitko. Volim Vas puno i samo naprijed. A ovi starci što ne razumiju zašto vi vodite vaše dijete na koncert i u kinu nemam komentara. Jednostavno mislim da takvi ljudi ne razumiju ni sami sebe, a kamoli nekog drugog. Bože me sačuvaj ne bi voljela da mi je takav otac bio. Živio koncert i živjelo kino i vi draga moja vodite djecu u kino i u kazalište i na igralište i živite punim plućima ovaj predivan život, a ne slušati nekoga tko ujutro ne voli prvo svoj jastuk, pa onda krevet, pa onda zidove, pa onda proklete loše vjesti s televizije pa onda svoju ženu, pa komšinicu i komšinicinog čuku pa onda na kraju mrzi cijeli ovaj svijet. Pusim vas puno i ajde samo naprijed ljubav je definitivno takav antibiotik da mu ne može ništa napraviti ni H1N1 ni bilo kakva bolešćura ni virusi ništa ama baš ništa ne liječi tako dobro kao što su lijepe riječi, zagrljaj, razumijevanje i ljubav.
mannita
@19.01.2011. 14:52 0Svaka čast autorici na ovom BRILJANTNOM članku!!Upotpunosti se slažem s njom da se ljubav mora dogoditi i da isto tako neimanje duge veze prije 30 -e, ne uplovljavanje u bračne vode ne znači da s nama nešto ne valja, nego suprotno, da razmišljamo što želimo,da dobro vidimo što nam se nudi!!! A s druge strane oni koji su razvedeni s djecom ili bez, jednostavno nisu imali sreće, nisu naišli na svoju PRAVU drugu polovicu i zato nam ostaje poželjeti im sreću za ubuduće. jer vi to zaslužujete!!! A najvažnije je cure moje da ste sretne i kompletne sa svojom boljom polovicom, da ste ko čekić i nakovanj, brava i ključ, da se međusobno nadopunjujete, da ste si prijatelji, da svaki ima svoj društveni život,da ste u svemu ravnopravni..., a ako je to nemoguće, bolje da ste same, sretne, razvedene i spokojne...
Želim vam svima puno uspjeha u pronalaženju srodne duše, ja sam svoju našla....:)))
pahuljica
@19.01.2011. 15:21 0bravooooooooo....čestitam autorici na ovom članku.....evo sam i ja cura u 32 godini..nemam momka šta ne znaći da se neću udat....iman mozak koji me jako dobro služi i neću bilo šta....a moja ljubav će doć ili neće doć ........možda je nekad i bolje da i nedođe....nisu sve žene sretne u braku......bolje nikakav nego svakakav brak........a volim svoje tridesete...i uživam u njima....)).
irena
@19.01.2011. 17:39 0super,nazalost realan clanak, i vase zivotna iskustva su jos zanimljivija. mislim da je najbitnije da je covjek sretan u zivotu i da slijedi svoj instinkt, i nikada se ne treba zamarati okolinom, tko ce sto misliti , tko ce sto reci...uvijek ce biti i zlobnih,ljubimornih a i lijepih komentara..meni je bitno da sam sretna sa svojim suprugom i svojim sinom, a za okolinu ne marim...svatko ima pravo izbora u svom zivotu i sam odabire put kojim ce ici...
tirzah
@19.01.2011. 19:19 0@Ekatarina
Thank you. :)))
tajchi30
@20.01.2011. 17:48 0Pahuljice, u potpunosti se slažem sa tobom. I ja volim to da imam 30. Sad mi je najbolje, uživam u potpunosti. I ne želim to pokvarit. :-)
tajchi30
@20.01.2011. 18:01 0I da, ovaj članak je kao stvoren za mene. Imam 30 godina, dečka već nekoliko godina..sve ok, ali meni ne pada na pamet da se još udajem. A njegova mama i sestra stalno nešto forsiraju..ja kažem da imam jednu želju, da nađem neki normalan posao, a one: a ne želiš se sad udat, imat dijete? Ja: Ne još. :-)) I onda ispadne da nisam normalna. haha. Ali jedno znam. Nikad, ali baš nikad se neću udat jer drugi to od mene očekuju a ni zbog okoline. Udat ću se ako ja to želim, sa 35, rodit kad hoću. Nekako mi je sad od 30 najbolje, uživam punim plućima tek sad..i nemam želju da se sad udam i rodim. Nikakoooo. Imam i jako puno slobodnih frendica moje godište, kao i onih koje su se udale i već rastavile. Nikako si to ne želim. Mislim da se to mora desit, neovisno o godinama. Uostalom, sad imam 30 i nikad mi nije bilo bolje. :-))
kulturistica
@21.01.2011. 14:32 0Drage moje Zora i ostale, i ja i moje prijateljice smo evo već 2 dana u prepisci kojom komentiramo ovaj prekrasan tekst. Zajedničko nam je da se sve vrtimo oko brojke 30..Ja sam svoju okruglu brojku proslavila prije nekoliko dana, i baš kao i svakom rođendanu i ovom sam se posebno veselila, iako sam ga eto dočekala kao (moj grijeh, moj preveliki grijeh), - solo 30 godišnjakinja, bez duge veze, bez djece, bez propalog braka, ali s dugogodišnjom jednosmjernom Ljubavi iza sebe.. Znam što znači Voljeti..Muškarca, Obitelj, Prijateljice, Sebe.I zato i kad ću slaviti 70 - veseliti ću se i biti ću na taj dan Princeza jer ipak je to samo moj dan! Pa makar i na taj dan imala isti ovaj status! Nekim čudom ne opterećujem se godinama, ni izdaleka ne čujem biološki sat (da, volim djecu, ali za takvu odgovornost i žrtvu spremna nisam, jer trenutno sam u fazi kada prvenstveno želim ugađati - sebi!), ali da, tu i tamo se pitam, kako je moguće da mi se život nije posložio na način da mi Ljubav uzvrati pa da čovjek za kojeg sam željela i umišljala si da je onaj Pravi to i bude..ne zato da se udam i imam s Njim djecu, (meni se čini lijepom i ona opcija Ljubavi iz filma Sex i grad 2 = ME and YOU - JUst us TWO!), nego zato da si uljepšamo život, da se upotpunjujemo i ispunjujemo u svakom danu..to je ono što čine srodne duše,ne?! Ali, eto, iz nekog razloga, valjda Onom Gore znanog, izgleda da na obostranu Ljubav još moram čekati, i ja i moje prijateljice, koje ju kao divne osobe naj zaslužuju...Pa ako je suđeno da se jednom dogodi - Dobrodošla je, a ako će biti drugačije, važno mi je samo da unatoč svemu, i pomirena sa svime, budem dobro i da iz života izvučem ono najbolje što mogu..I možda najvažnije, da uvijek znam pronaći zadovoljstvo i ispunjenje u onome što imam, a ne da mi godine, mjesece, dane, trenutke, krade tuga zbog onoga što nemam...
Dragi su mi svi ovakvi tekstovi, ne samo zato što imaju poruku, nego i zato što žene potiču da si međusobno izraze svoju podršku i razumijevanje..FEMINA je pravi women power portal..a ovaj vaš tekst i lijepa energija koju je pokrenuo me inspirirala da razmišljanja na ovu temu prenesem na ekran i zalijepim na svoj blog!:-)Čovjek čovjeku (može, a ne treba) biti vuk, a žena ženi treba biti - janješce!:-) Puno pozdrava svima...W.
beba
@21.01.2011. 15:38 0Draga vladarice, diiivaaan ti je tekst!!!!!! Bravo na tvom načinu razmišljanja... Stvarno si muuudraaa!!!! Čestitam:)))))))))))))))
DUCKA
@22.01.2011. 11:25 0Vladarice samo naprijed! Nikuda nećeš zakasniti i sretno i tebi i prijateljicama. Uživaj u životu puuuniim plućima!
Pticica
@22.01.2011. 12:11 0Wooow, cure, kakvi lijepi komentari! Kad sam ih citala, a i ovaj tekst, sve su me prolazili zmarci, svaka vam cast na iskrenosti... Lijepo je biti dio ovog portala skupa za zenama koje ovako pametno promisljaju! Posebno Ducka i Vladarica!
Ronja
@23.01.2011. 19:16 0slažem se s člankom. mislim da uopće nije problem u ženama već u muškarcima koji na takav način razmišljaju.
DUCKA
@24.01.2011. 23:48 0Hvala pticici i svim pticicama, zivjela nam nasa autorica teksta.Zivjela Femina!
mini69
@27.01.2011. 09:33 0toliko poznatih priča...svaka čast cure!!!budite svoje,dignite glave!!pa kaj je udaja glavno mjerilo jel smo dobre?!
just me
@27.01.2011. 10:03 0citajuci sve ove komentare malo su mi zasuzile oci..ne od tuge,nego od srece sto vidim da nisam "sama" u ovakvim stvarima..i ja se kao i @tirzah nalazim u nekoj cudnoj fazi braka..slike ima,tona nema,a da u stvari i ne znam pravi razlog tome.Ako nesto pitam ispada da sam paranoicna..mozda..ali jedino sto znam je to da to vise nije onaj covjek za kojeg sam se prije 16 god.udala..navecer cekam da djeca zaspu da se mogu isplakati jer ne zelim da vide (a znam da osjecaju)da se nesto dogadja!..koliko ce potrajati ovakvo stanje ne znam,ali znam da postoji mjesto na kojem mogu "ostaviti dušu" a to je OVAJ portal!!!..djevojke,zene HVALA VAM sto ste ovdje!!!
Nena
@27.01.2011. 11:16 1Osjećam se kompetentnom da napišem još nešto u vezi ovog naslova ponukana komentarima nekih žena.
Kada ti se svijet raspada,pusti ga nek se raspadne...vrč ide na vodu dok se ne razbije znala je govoriti moja mama.Nisam razumjela poslovicu dok mi nije trebalo.Danas je dobro razumijem.Lako je biti pametan kad nešto prođe,naslušala sam se cijeli život savjeta kako bih trebala živjeti,kako odgajati,kako ovo kako ono.Ali nitko mi nikada nije rekao da trebam voljeti SEBE,oprostiti SEBI,ugoditi SEBI...ne iz sebičnih razloga nego iz logičnog slijeda života.Ako sam sebe vidiš kao žrtvu,to ćeš i biti....Nije lagano mjenjati stvari,navike razmišljanja,ali nije niti nemoguće.Kreni mic po mic. Misliti na SEBE znači ulagati u SEBE (ne nužno frizurom,robom,hranom,ali i time naravno)već duhovno,jačati samopouzdanje npr.običnim stvarima.Ako nikada nisi štrikala,probaj,osjećat ćeš se bolje kad napraviš bilo šta,kreni od banalnih stvari.Stavi na papir sve što želiš napraviti a nikada nisi bila uporna da to i ostvariš.Ali kreni od malih stvari,i ispunjavajući male doći ćeš do većih,puno većih,a onda Svemir ili dragi Bog(ovisi u čemu si) nadoda ti sve ostalo.Znaj da si jedinstveno biće sa svim svojim manama imaš pravo biti na ovoj Zemlji,a da li ćeš plakati ili pokrenuti se to je TVOJ izbor. Kreni,nema ti druge.....kad jednom kreneš nitko te više neće zaustaviti a onda će i tvoja djeca,tvoji roditelji,tvoji prijatelji,tvoj bivši ili sadašnji muž promjeniti stav prema tebi.(naravno svi će te proglasiti ludom,ali neka) Ti moraš sebe izgraditi,a drugi će to prihvatiti i nitko te nema pravo sputavati u tome.Uvijek imaj na pameti da imaš jedan život i da ga moraš do kraja iznositi,nedaj se nikome gaziti,kroči kroz svoj život odgovorno i stetno .Veseli se novoj prilici,bit će ih itekako će ih biti...Vjeruj u sebe,u nebo,u Boga,u dobro,u ljubav.....
Ne dolazi se preko noći do tog razmišljanja,taj proces traje godinama,ali kreni.....padat ćeš i dizati ćeš se.Imat ćeš najbolju frizuru kad ti bude najteže,al ne zato da pakostiš drugima već da izvaličiš iz sebe atom snage za preživljavanje....Stvoren si da živiš i tako se i ponašaj, i ne plači nad sobom,sutra je novi dan.............
beba
@27.01.2011. 18:09 0Suuupeeer...., Nena, kakvo pametno razmišljanje i životna filozofija!!!!! Bravo:))))))))))))))))))
valen-cia
@27.01.2011. 22:43 0Danas popodne frend me zove i kuka kako je prekinuo tromjesečnu vezu.I tako on govori,ona je ovakva,onakva,zanovjeta,komplicira itd.Znate već kako to ide. Ja samo šutim i slušam njegovu litaniju.Odjednom kaže legendarnu rečenicu:"Uopće se ne treba čuditi što je sa tri banke još uvijek sama." Prekinem razgovor jednom rečenicom "Jel mogu sad ić rigat?"
Zaboravih spomenuti da on ima 36.
DUCKA
@28.01.2011. 03:08 0Valen cia reci svom prijatelju da si kupi daljinski upravljac pa kad bude god zelio moze mijenjati programe , samo stisne na gumb. Ne treba njemu zena vec daljinski upravljac. Zalosno ali istinito.
glamurlover
@28.01.2011. 07:17 0Moram dodati kako se taj dotični prijatelj nije uopće zapitao da možda s njim nešto ne štima. Koma kako su neki muškarci bahati i slijepi i umišljeni!
mini69
@28.01.2011. 09:44 0hvala nena
Nena
@28.01.2011. 12:05 0Nema na čemu mini 69(imaš interesantan broj.hihihi).....riječi ohrabrenja nikad na odmet.Al kako to da uvijek pamtimo ljude koji nas uvrijede a nikada one koji nas ohrabre? To i ja sebe pitam.?Punimo se negativom i tako to brižno čuvamo,a to je otrov za dušu i život.Al odo ja s teme.Tak ti je to kad ostariš,onda pametuješ....cccccc....
valen-cia
@28.01.2011. 17:33 0Glamurlover - upravo sam to htjela reći zadnjom rečenicom(on ima 36).Mnogi muškarci se stvarno nikad ne pitaju da li možda kod njih nešto ne štima niti će si to ikad priznati.Oni mogu biti frajeri do pozne dobi i reći će da jednostavno nisu imali sreće,ali žena koja se ne uda do 30-te je čangrizava stara cura.E pa nije!
glamurlover
@29.01.2011. 23:42 0@valen-cia, to su predrasude koje ja nikad neću razumjeti. Možda da ga osvijestiš malo ovim tekstom koji svi komentiramo pa ga možda malo prosvijetliš. Iako čisto sumnjam, no možda vrijedi pokušati jer kažeš da ste frendovi.
tajchi30
@31.01.2011. 00:05 0Ma kakva stara cura sa 30, pa tek onda je žena najbolja! To su najbolje godine za baš sve, samo ih treba znati pametno iskoristiti. :-)
DUCKA
@31.01.2011. 06:57 0Tajchi30, takoooo jeeeee! Apsolutno, samo treba svoje najbolje godine znati pametno iskoristiti, uzivati u zivotu i sa 30 i 40. Jednom prilikom sam jednu gospodu Amerikanku, vrlo dotjeranu i sa super tijelom pitala gdje je tajna njenog dobrog izgleda (nisam je pitala za godine) . Znate li što mi je odgovorila. Ja sam imala prvog muža i bila sam jako nesretna, rastali smo se i onda sam upoznala drugog čovjeka uz kojega sam sretna i zaljubljena i onda je ona mene pitala što ja mislim koliko ona ima godina? Ja sam se nećkala i onda sam rekla "Pa negdje oko 50", samo se nasmješila i rekla "Dušo ja imam 73 godine". I šta je onda za reći.. može se biti lijep , dotjeran, sretan , radostan , zaljubljen i sa 73. Ma ti ljudi koji su opterećeni sa svojim godinama i koji padaju u krizu kad se bliže 30 i 40 imaju jako dosadan život. Od toliko predivnih stvari u životu ja ne gubim niti jedan dan brojeći godine. Mene više zanima što još želim proći , naučiti , vidjeti. I ne krijem niti mi pada na pamet, da imam 42 i uživam punim plućima u životu.
beba
@31.01.2011. 13:46 0Bravo DUCKA, da tako treba živjeti kako ti kažeš: "uživati punim plućima u životu".... to je SREĆA I LJEPOTA ŽIVLJENJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mari
@02.02.2011. 14:49 0Dear Zora,the Best urednice,prekrasna promišljanja imaš..kao i u svakoj tvojoj kolumni..sve pohvale..
guja
@07.02.2011. 21:22 0Bez obzira na vrijeme koje prolazi, mi još uvijek nismo u 21. stoljeću.
DUCKA
@18.02.2011. 12:06 0Šaljem pusu bebi , Zori, i Femini!
suny
@14.03.2011. 11:40 0ne odustati, uvijek se boriti i ići naprijed visoko podignutog pogleda u budućnost. iza mene su dva propala braka s troje djece, samo zato što sam bila samostalna i nisam se dala tlačiti svojim umišljenim muževima. s troje djece naprijed učeći ih samostalnosti i odgovornosti, nisam posustala ni pala iako su me uništavali jer sam u poslu bila uspješnija od njih. ima i normalnih muškaraca koji te gledaju kao čovjeka, gledaju tvoj karakter i sposobnosti. i desilo mi se iako sam mislila nikad više. idem jer mogu i hoću i znam sama. Ušao je u moj život, nešto mlađi, neoženjen, bez djece, i s velikom ljubavi i razumijevanja prihvatio i mene i moje troje djece, i sve što ide uz to. osuđen od roditelja i prijatelja, ali išao je svojim putem, za svojim srcem. i tu smo uz još jedno predivno dijete, nas šest već 18 godina. i nije ni meni ni njemu žao uza sve što smo prošli kroz ove godine. još se volimo, trebamo, poštivamo, prihvaćamo. druge obitelji nemamo (nisu našu vezu prihvatili- jer ja sam bila žena s troje djece a on "princ" svojih roditelja-sve su to predrasude). Imamo nešto zajedničkih iskrenih prijatelja, ostale licemjere ne primjećujemo. živimo svoj život, ne brinemo što drugi misle o nama. moja djeca ga obožavaju i i on njih. mi smo prava obitelj i zajedno u dobru i zlu. najgore je kada živiš tuđi život i razmišljaš što drugi misle o tvojim potezima (a bilo je strašno ružnih komentara). svatko ako želi, ako je otvoren, naći će svoju srodnu dušu, samo bez predrasuda. Iako sam žena i majka i domaćica, moj muž podupire moju karijeru i uspjehe, i ponosan je na mene, jednako sam tako ja na njegove uspjehe. Podupiremo se u potpunosti i ne živimo jedno drugome u sjeni. SAMO NAPRIJED.NE GUBITI VOLJU NI SNAGU. Ova je zemlja zaostala, ali smo na putu kao majke i žene to promijeniti. Vrijeme je velikih promjena.
Nena
@14.03.2011. 11:59 0Draga @suny,ja mogu reći samo to da ti skidam kapu,ti si za razliku od mene,hrabra žena.Mogu biti samo ljubomorna na takav način razmišljanja.Žao mi je što nisam išla za svojim životom,što su mi svi bili važniji od mene same.Sad su svi pametni i znaju što sam i kako trebala,ali nije lako u zbrkanoj glavi naći pravi način i zagristi....ja bar nisam znala. Pogriješila sam svojom neodlučnošću i načinom da svima udovoljim,bila sam žrtva,a to nikada nije dobro.To znam sada nakon mnogo godina...
suny
@14.03.2011. 12:21 0draga @nena. uvijek slušati unutarnji glas i ne brzati. nije uvijek lako. treba stvoriti svoj prostor u kojem ćeš nesmetano razmišljati u miru. pusti priče. kreni uvijek od sebe. teško je, ali ako želiš onda se i potrudiš za sebe. ne omalovažavaj se. prva si uvijek ti. a tako će te i drugi doživljavati i cijeniti. nemoj da ti drugi budu važniji. svatko ima svoj put i život. danas su tu a sutra ih nema u tvojoj blizini. a ti? imam prijateljicu razočarana s brakom, ostala sama sa djetetom. nakon dugo godina upoznala predivnog muškarca. sve je bilo super. ali zbog djeteta odlučila raskinuti. dijete joj je sada odraslo i ide svojim putem. ona je sama. a sada tek dolazi potreba za nekim kada si slab, bolestan, zaboravljiv i sl. koga će sada naći? a ne može dijete vezati uz sebe. nemoj da drugi budu pametni za tebe. ti imaš svoju glavu, razmišljanje, vizije, želje, fantazije, htijenja, žiiivooot.uzmi što ti život pruža jer danas si cvijet a sutra uvela ruža!!!!! i nemoj reći da je sada sve gotovo. život još teče, ako ne znaš i ne možeš sama tu su razni tečajevi samopomoći vrlo kvalitetni. tu su knjige, pusti "prijatelje" nitko tebe ne može shvatiti do ti sebe same. jer svatko ima svoju viziju.KRENI. SRETNO.
beba
@14.03.2011. 13:18 0E pa draga suny, STVARNO SI PRAVAAAAAAA!!!!!! Čestitam na svemu što si napravila i radujem se tvojoj sreći...... Zaista diiivnaaa priča ( a pretpostavljam i po ovome što si nam ispričala da je bilo TEŠKO.....)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:))))))))))))))))))))))))))))))))
Nena
@14.03.2011. 13:32 0E vidiš,moja priča je vrlo slična kao te tvoje prijateljice...sve si u pravu što si rekla i ja duboko u sebi to znam,ali.....bogme si mi dala misliti.Hvala @suny.
Vesna8888
@20.03.2011. 16:11 0Fantastican tekst! I ja potjecem iz jedne male sredine koju sam davnih godina napustila - iako joj se uvijek vracam ali stalno na kratko...Sjecam se da se jos kao dijete nisam nikad obazirala na okolinu, niti ono sto je "uobicajeno za zivot zene"... Uvijek sam se oslanjala na sebe i zeljela nesto postici u zivotu - sto i jesam - i nema tih godina koje bi me opterecivale, ni 20 ni 30 ni 40 - sto vise godina - to vise zivotnog iskustva. Od malena sam bila odlikas, jako se trudila u skoli, i imala taj osjecaj da ce mi znanje trebati za uspjeh. Imam zavrsen fax, diplomu, divan posao, proputovala sam jako puno do sada - - i to sve postigla sama svojim radom - i na to sam jako ponosna. Ne ovism o muskarcu i njegovom financiranju - i nikom nista ne dugujem - - Bas neki dan zakoracih u 40-u, i sama si mislim: "Imam samo 40 - a vidi sta sam do sada postigla!"
beba
@20.03.2011. 16:33 0Vesna8888, govori pametno i vrlo mudro!!!!! Divan je osjećaj koji daje puno sigurnosti ako u životu sve postignemo saaamiiiiiiiiiii!!!!!! To je najbolje, ali ne uspijeva, nažalost, uvijek i svakome.... Neuspjeh u bilo kojem smislu (privatnom ili profesionalnom) pogotovo teško pada nama ženama...... U svemu tome treba ostati samosvojna i vjerovati u postizanje željenog cilja....
Ivuška
@22.03.2011. 11:27 0Predobar članak... cila sam se naježila jer sam se pronašla u njemu, a i među komentarima. Naime tek sam se sada sa 27 godina opustila i počela uživati u životu dok sam u ranim dvadesetim
bila opsjednuta traženjem srodne duše i željom da se udam, da ne govorim o depresijama kad su mi se prijateljice počele udavati, a ja još ni dečka nemam... Uglavnom, primitivna okolina i pritisci obitelji doista uništavaju samopouzdanje mladih žena.
Vesna8888
@22.03.2011. 17:17 0beba - slazem se da neuspjesi tesko padaju zenama, i sama sam imala neke neuspjele veze, (i uz to puno analiziranja, razmisljanja o tipovima koji su ovakvi ili onakvi, nalazila opravdanja za njihovo ponasanje, razglabala sa najboljom prijateljicom satima i danima, - - i trosila moju energiju na neke ljude koji to nisu bili zasluzili) - - ali upravo to "sto nas ne ubije, nas cini jacima" - i pametnijima. Zato je jako bitno da su zene samostalne, jer upravo je posao i karijera to sto nas prisiljava ostati prisebnima kad dozivimo promasaje u privatnom zivotu. Mi zene imamo tendenciju "padanja u kome" kad neka veza propadne, ali zato ako imamo odgovoram posao smo prisiljene ostati prisebne i "nastaviti dalje" i onda nas zivot usmjeri da upoznamo neke druge ljude koji su bolji i vredniji, i koji nas vole i postuju.
Vesna8888
@22.03.2011. 17:23 0beba - evo jos nesto: "Ljudi putuju pa se dive visovima planina, divovskim valovima mora, dugim tokovima rijeka, sirokom prostranstvu oceana, i kruznom gibanju zvijezda - - a pored sebe prolaze i - ne cude se nicem." - - -- Svaka od nas je dobra u necemu, jaka i snazna i pametna, i sigurno nesto postigla do sada, - samo moramo sjesti i malo se zamisliti, jer u svakodnevnoj jurnjavi i nismo svjesni sta smo u biti sve postigli do sada u zivotu. Mogu to biti male ili velike stvari, ali svatko bi trebao biti ponosan na sebe - jer ako nismo same na sebe - onda nece ni drugi na nas.
Vesna8888
@22.03.2011. 17:39 0Ivuska - pa tek ti je 27, zasto razmisljati o "ranim 20-ima"??? pa 27 su "rane godine" - - nema ranih i kasnih - sve je to u glavi!!! i zasto depresije ako se neke druge udaju? - - jedna moja friendica se udala sa 30, ima sada curicu od 10 godina i razvodi se! Ja sam tih godina dobila fantasticnu poslovnu ponudu, otisla u inozemstvo i do sada dobila takvo neprocjenjivo radno iskustvo, radila sa ljudima iz cijelog svijeta, proputovala kroz puno zemalja, a sve to samo utjece jako pozitivno na samopouzdanje. - - -Imas samo 27 - pa cijeli je zivot pred tobom. Uzivaj u zivotu - ali obavezno budi samostalna sa svojim primanjima. Pusti okolinu, zivi svoj zivot na nacin na koji ti zelis.
asi
@27.03.2011. 10:01 0Jako dobar članak, nažalost istinit....muškarac jest statusni simbol žene i obratno, Balkane moj, tako je.
Stela16
@20.05.2011. 13:03 0super članak......:))
Velvet Dreams
@20.01.2012. 22:20 1Asi, nije to tako samo na balkanu, svi koji žive tradicionalnim životom, pa makar bili oni iz Parisa ili Barcelone, imaju isto mišljenje o muškarcima i ženama, i to vjeruj neće nikada biti iskorijenjeno. Btw. cure čitala sam vaše komentare gore, predivni su. Svima želim puno sreće. :)
mackica
@20.01.2012. 23:11 1Ja sam svoja i on svoj. Zajedno smo još bolji nego zasebno... Tako i treba biti jer činimo cjelinu. I to je smisao. Bih li mogla bez njega? Bih, jer me život naučio kako je samo mijena stalna. Bi li on mogao bez mene? Jednako. Lakše je udvoje. I... Nije samo muškarac mjerilo vrijednosti žene, i žena je mjerilo vrijednosti muškarca :))
Leydy
@02.03.2012. 01:22 1„Čuj", kaže mi, „nije tebi čudno što je ona sva tako super i savršena, a već joj je 30 godina i još nije bila ni u braku niti imala neku jako dugu ozbiljnu vezu? Mora da s njom ipak nešto ne valja mislim, k vragu, žena ima 30, a još iza sebe nema nikakvu ozbiljnu priču... Možda je muškarci neće jer su skužili nešto što ja još nisam." Ovakvo razmisljanje je pregrotesno i ravno genocidu za nekoga tko ima 30-ak godina. Ma zar je uopce potrebno komentirati. Ali nazalost ima takvih i muskaraca danas ali i zena. Isto tako, ovdje je tradicionalno misljenje jedan termin koji bas nije najadekvatniji, jer se ono podrazumijeva u vasoj svijesti redukcionisticki, ali nema veze. Tesko je danas naci kvalitetnu osobu u smislu da je ta osoba kompletna, emocionalno, intelektualno, moralno i duhovno bogatstvo ljubavnog partnera u kojem ce mo uzivati Ja se uvijek razocaram kad vidim da netko zeli nesto apsolvirati o ljubavi a zadrzao se na onom prvom stadiju, estetsko redukcionistickom. To je genocid. Ali to je spoznavanje nas ljudi. I to jos zene. Pa sto da onda i ocekujemo od muskaraca.